خبر فوری

 
محکومیت حملات هوایی پاکستان از سوی تحریک طالبان و طالبان افغانستان
کد خبر :38518109

08:12 1402/12/28


برچسب ها : TTP, بیانیه, تحریک طالبان پاکستان, حمله هوایی, حکومت طالبان افغانستان, ذبیح الله مجاهد, سخنگوی طالبان افغانستان,

تحریک طالبان پاکستان TTP و سخنگوی طالبان افغانستان در بیانیه های مختلف حملات هوایی پاکستان را محکوم کردند.


خیبرپختونخوا: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان حمله هوایی پاکستان به اهدافی در ولایت های خوست و پکتیکای افغانستان را محکوم کرد و با بی رحمانه توصیف کردن این حمله هوایی، در بیانیه ای گفت: اطلاعات تاسف باری به دست آمده است که قلدرهای بین المللی دولت پاکستان با پایمال کردن تقدس ماه مبارک رمضان، هنگام سحر امروز (دوشنبه 28 اسفند) مناطقی را در دو ولایت (خوست و پکتیکا) افغانستان هدف قرار داده اند که محل اقامت مردمی است که از ظلم و جنایات پاکستان به سطوح آمده و سال ها قبل به افغانستان هجرت کرده بودند.

در این بیانیه آمده است: در این حمله و بمباران بی رحمانه تعدادی زن و کودک شهیده شده اند.

همچنین گفته شد: تعدادی از منابع خبری که برای نهادهای ظالم پاکستانی پروپاگاندا می کنند، این بمباران ظالمانه را عملیاتی علیه طالبان پاکستان عنوان کرده اند و گمانه زنی هایی درباره هدف قرار گرفتن منزل فرمانده عبدالله شاه صورت گرفته است.

تحریک طالبان پاکستان در ادامه بیانیه با رد کردن حضور خود در خاک افغانستان، خاطر نشان ساخت: ما قبلا هم در دفعات مختلف به طور شفاف بیان کرده ایم که مجاهدین ما از سرزمین خود درحال مقابله با ظلم و جنایت پاکستان می باشند و فرمانده عبدالله شاه هم درحال حاضر در سرزمین خود در حال مبارزه با دشمنان دین و وطن است.  البته هزاران خانواده از اهالی وزیرستان پس از آغاز عملیات ضرب عضب مجبور به هجرت به افغانستان شده بودند که پاکستان هر از گاهی با بمباران کردن آنها، مقابل جهانیان نشان می دهد که علیه طالبان پاکستان اقدام کرده است.

در آخر این بیانیه آمده است: ما چشم امیدمان به اقشاری در پاکستان است که منافع ملی را درک می کنند و خواستار نجات کشور از دسیسه های خارجی می باشند؛ ما از آنها می خواهیم تا نه تنها این اقدام نیروهای مسلح پاکستان را محکوم بلکه علیه آن همچون دیگر مولفه های جهان اسلام، استراتژی تدوین کنند.

تکمیلی:

 

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان در بیانیه ای اظهار داشت: حوالی ساعت 3 شب گذشته جنگنده های پاکستانی خانه های مردم عادی را در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و در ولسوالی سپره ولایت خوست افغانستان بمباران کردند که 6 نفر از جمله 3 زن و 3 کودک کشته شدند. فروریختن خانه ای در ولایت خوست هم موجب شهادت 2 زن شد.

فردی به نام عبدالله شاه که طرف پاکستانی مدعی است در این حادثه هدف قرار گرفته است، در پاکستان حضور دارد. از سوی دیگر در دو طرف این منطقه قبیله ای زندگی می کنند که علاوه بر اینکه سفرهای روزانه دارند از اقوام نزدیک یکدیگر نیز هستند.

امارت اسلامی افغانستان قویا این حملات را محکوم می کند و این اقدام بی پروا را نقض حاکمیت خاک افغانستان می داند.

ذبیح الله مجاهد در ادامه این بیانیه اظهار داشت: امارت اسلامی افغانستان که تجربه طولانی مبارزات آزادی خواهانه با ابرقدرت های جهان را دارد، اجازه حمله به خاک خود را به کسی نمی دهد.

مردم پاکستان و دولت غیرنظامی جدید باید برخی از ژنرال های ارتش را از ادامه سیاست های اشتباه خود به نفع جهت گیری های دیگر مانند 20 سال گذشته و خراب کردن روابط دو کشور مسلمان همسایه باز دارند.

وی افزود: چنین حوادثی می تواند عواقب بسیار بدی داشته باشد که در کنترل پاکستان نخواهد بود. امارت اسلامی افغانستان به کسی اجازه نمی دهد با استفاده از خاک افغانستان به امنیت کسی آسیب برساند.

 

 

ارسال نظر

 
1