خبر فوری

 
پلیس خیبرپختونخوا: روابط عمیق قاچاقچیان مواد مخدر و سازمان های تروریستی
کد خبر :223916642

12:12 1403/03/13


برچسب ها : پلیس ایالت خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, گروه تروریستی تحریک لشکر اسلام, مواد مخدر,

بر اساس تحقیقات پلیس ایالت خیبرپختونخوا، گروه های تروریستی تحریک طالبان پاکستان و لشکر اسلام برای تامین هزینه های خود به حمایت از شبکه قاچاق مواد مخدر روی آورده اند.


خیبرپختونخوا: به گزارش راز نیوز| نیروی پلیس خیبرپختونخوا پس از انجام تحقیقاتی از ارتباط عمیق قاچاقچیان مواد مخدر و سازمان های تروریستی در ایالت خیبرپختونخوا پرده برداشته است.

افسران پلیس شاه کس، جمرود و بارا به شرط عدم افشای هویتشان طی افشاگری بیان کردند که سازمان های تروریستی چون تحریک طالبان پاکستانTTP و لشکر اسلام LT در برخی از نقاط روند دریافت "مالیات" از قاچاقچیان مواد مخدر را آغاز کرده و برای نظارت بر این قاچاقچیان و دریافت مالیات از آنها، نقاطی را در وادی تیراه، و مناطق وزیر دهند و بازارهای شاه کس از توابع جمرود، ایجاد کرده اند.

پرسنل نیروی پلیس محلی اذعان داشتند که برخی از نیرو های پلیس نیز از تجارت غیرقانونی مواد مخدر در بازار های وزیر دهند حمایت می کردند و در لیست اخاذی گروه های ستیزه جو قرار داشتند و به همین منظور تماس هایی از سوی ستیزه جویان دریافت می کردند تا پول های به دست آمده از این راه را به آنها پرداختند کنند.

به همین دلیل 26 پرسنل نیروی پلیس محلی اخراج شدند درحالیکه تحقیقات در مورد ارتباط 15 تا 20 نیروی دیگر با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر ادامه دارد. پس از آغاز تحقیقات طی 10 ماه گذشته کاهش قابل توجهی در تجارت غیرقانونی هروئین، تریاک، یخ و قرص ایکس مشاهده شده است.

منابع می گویند که تحریک طالبان پاکستان، هم نیرو های پلیس و هم فروشندگان مواد مخدر را به دلیل عدم پرداخت مبالغ درخواست شده، هدف قرار داده است.

در این گزارش آمده است که باتوجه به اینکه سازمان های ستیزه جو برای انجام عملیات ها و مدیریت تشکیلات سازمانی شان به شدت به مبالغ هنگفت نیاز دارند، به همین منظور به این کار روی آورده اند. از طرفی نیرو های پلیسی که در قاچاق دخیل بودند هم یا به دلیل عدم پرداخت مبالغ درخواستی از سوی سازمان های تروریستی و یا به دلیل پرداخت مبلغ کمتر از آن چیزی که درخواست شده بود، هدف قرار گرفته اند.

منابع پلیس در ادامه اظهار داشتند که این ارتباط سازمان های تروریستی با قاچاقچیان مواد مخدر پس از بازجویی از یک راننده سه چرخ (ریکشا) که در 20 سپتامبر 2023 میلادی در منطقه "باره" در حین تلاش برای قاچاق 350 کیلوگرم مواد منفجره پنهان شده در زیر انبار کاه بود، افشا شد. این راننده همچنین اطلاعاتی در مورد شبکه ترور کننده ها و مجرمین موجود در منطقه باره را نیز داد.

راننده ریکشا در اعترافات خود گفته بود که تحریک طالبان پاکستان و لشکر اسلام طی نشستی که چند ماه قبل در دره تیرا برگزار کرده بودند توافق کردند تا با کمک در تقویت و توسعه شبکه قاچاق مواد مخدر از افغانستان در منطقه خیبر، به مبالغ مورد نیاز خود دستیابند.

منابع نیروی پلیس ایالت در ادامه خاطر نشان کردند که تیپ 313 تحریک طالبان پاکستان حدود 250 جوان را که اکثراً 17 تا 28 ساله هستند را در منطقه باره برای توزیع مواد مخدر به کار گرفته و به آنها آموزش داده است که چگونه کسانی را که مانع تجارت غیرقانونی آنها می شوند یا خواسته های اخاذی را برآورده نمی کنند، حذف کنند.

این منابع اظهار داشتند که محموله ای از مواد مخدر از تیرا به منطقه اکاخیل واقع در باره آورده و پنهان سازی شده بود. ما با موفقیت محل اختفای محموله مواد مخدر که از افغانستان آورده شده بود را کشف و منهدم کردیم. 

سلیم عباس کولاچی افسر پلیس منطقه خیبر می گوید: پس از آنکه یک محموله قاچاق مواد مخدر در منطقه بارا که سازمان های تروریستی در آن دخیل بودند کشف و منهدم شد، ترور و هدف قرار گرفتن پلیس در این منطقه شدت گرفت.

وی افزود: بررسی سوابق نشان می دهد که تقریباً تمام 250 جوانی که برای قاچاق مواد مخدر و قتل هدفمند به کار گرفته شده اند، پیش از تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از تیپ 313 تحریک طالبان پاکستان، در تجارت مواد مخدر دست داشتند.

نیروی پلیس محلی می گوید: اقدام مؤثر و هماهنگ پلیس علیه فروشندگان مواد مخدر در گذشته اخیر منجر به کاهش قابل توجه تقاضاهای اخاذی شده است. همچنین فعالیت های ستیزه جویان در ایالت نیز به دلیل کاهش شدید تامین مالی از مواد مخدر، به "سطح رضایت بخشی" کاهش یافته است.   

ارسال نظر

 
1