خبر فوری

 
حمله شبه نظامیان مسلح به کاروان شرکت چینی در بندر گوادر
کد خبر :2141209656

11:54 1402/05/22


برچسب ها : BLA, ISPR, اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, بلوچستان پاکستان, بندر گوادر, تجزیه طلب, درگیری مسلحانه, شبه نظامیان بلوچ, شرکت چینی, شهرستان گوادر, گروه های مسلح بلوچ, مهاجم,

چهار تن از عناصر مسلح طی درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان پس از حمله به کاروان یک شرکت چینی در بندر گوادر کشته و زخمی شدند. تیپ مجید ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| عناصر مسلح ساعت 9:30 صبح امروز (یکشنبه 22 مرداد) کاروان شرکت چینی "پاک چین" را نزدیکی منطقه فقیر کالونی پل بندر گوادر مورد حمله قرار دادند که براساس اطلاعات اولیه، تعدادی از شهروندان چینی کشته و زخمی شده اند.

شایان ذکر است با گذشت دو ساعت همچنان صدای تیراندازی و انفجار شنیده می شود. نیروهای امنیتی با قرق کردن منطقه و منع آمدوشد، با عناصر مهاجم وارد درگیری شده اند.

از طرفی منابع خبری پاکستان در گزارشی بیان داشتند که طی درگیری نیروهای امنیتی با عناصر مهاجم، تاکنون 2 مهاجم کشته و سه تن زخمی شده اند و عملیات جریان دارد.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچBLA در بیانیه مختصر منتشر شده با پذیرفتن مسئولیت این حمله، بیان داشت که مسئولیت حمله به کاروان مهندسان چینی در گوادر را تیپ مجید (جوخه انتحاری) این سازمان برعهده می گیرد.

در ادامه بیان شد که درگیری همچنان جریان دارد و به زودی جزئیات این حمله منتشر خواهد شد.

 

 

تکمیلی:

جیئند بلوچ در پیام تکمیلی اظهار داشت: در این عملیات، دو فدائی بلوچ به نام های نوید بلوچ فرزند خدا بخش معروف به اسلم بلوچ ساکن دشت نگور تربت و مقبول بلوچ فرزند پهلان معروف به قائم بلوچ ساکن آواران گیشکور صبح امروز (یکشنبه 22 مرداد) یک کاروان مهم مهندسان چینی را محاصره کرده و هدف حمله قرار دادند. این عملیات دو ساعت جریان داشت که براساس اطلاعات به دست آمده دستکم چهار شهروند چینی و 9 نظامی کشته و تعدادی نیز زخمی شده اند.

سخنگو تصریح داشت که احتمال افزایش تعداد افراد کشته شده وجود دارد. فدائیان تیپ مجید پس از تکمیل عملیات و تمام شدن گلوله ها، با آخرین گلوله به زندگی خود پایان دادند. به زودی بیانیه ای با جزئیات بیشتر صادر خواهد شد.

روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR در گزارشی با بیان اینکه دو تروریست مهاجم را به هلاکت رساندیم، افزود: عناصر تروریستی امروز یکشنبه کاروان نظامی در گوادر را با سلاح های سبک و نارنجک های دستی مورد حمله قرار دادند . اما با پاسخ به موقع و موثر نیروهای امنیتی مواجه شدند که منجر به کشته شدن دو تروریست شد.

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت که در این حمله تلفات جانی به نیروهای امنیتی یا غیرنظامیان وارد نیامد و نیروهای مسلح پاکستان مصمم برای خنثی سازی تلاش های دشمنان هستند.

ارسال نظر

 
1