خبر فوری

 
دیدار هیئت عالی رتبه به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان سعودی با فرمانده نیروی هوایی پاکستان
کد خبر :2040611824

10:39 1402/06/31


برچسب ها : ارتشبد ظهیر احمد بابر, پاکستان و عربستان سعودی, ستاد مشترک نیروهای مسلح عربستان سعودی, فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان, فیاض بن حامد الرویلی, نیروی هوایی ارتش پاکستان, همکاری دفاعی,

ژنرال فیاض بن حامد الرویلی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان سعودی در صدر یک هیئت عالی رتبه با حضور در ستاد نیروی هوایی پاکستان با مارشال ظهیر احمد بابر سدهو دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ژنرال فیاض بن حامد الرویلی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان سعودی در صدر یک هیئت عالی رتبه با حضور در ستاد نیروی هوایی پاکستان با مارشال ظهیر احمد بابر سدهو دیدار کرد.

در این دیدار به همراه امور مورد علاقه مشترک دوجانبه، در رابطه با همکاری دفاعی و وضعیت استراتژیک بین المللی گفتگو شد.

سخنگوی نیروی هوایی تصریح داشت که در بدو ورود، ژنرال فیاض بن حامد الرویلی از یگان تشریفات سان دیدن کرد و سپس افسران ستاد معرفی شدند. فرمانده نیروی هوایی در این دیدار به تصمیمات سیاستی مبتنی بر واقعیت خود اشاره کرد که بر اساس آن نیروی هوایی در خطوط مدرن از طریق دستیابی به فناوری های روز، ارتقاء زیرساخت ها و بازسازی حوزه های عملیاتی و آموزشی توسعه می یابد. مارشال ظهیر احمد بابر سدهو گفت که عربستان سعودی و پاکستان به عنوان مرکز جهان اسلام و یک شریک استراتژیک عالی، دارای روابط دیرینه مذهبی، فرهنگی و تاریخی هستند که نشان دهنده روابط بی نظیر دوجانبه بین دو کشور است.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان در ادامه صحبت های خود ضمن ابراز مصمم بودن خود جهت گسترش روابط موجود میان نیروهای مسلح دو کشور در زمینه های همکاری و آموزش، با برجسته سازی روابط برادرانه فیمابین، تصریح داشت که پاکستان به روابط مستحکم دیپلماتیک، اقتصادی و دفاعی با عربستان سعودی به دید ارزش می نگرد که مبتنی بر هماهنگی در تمامی امور مرتبط با امنیت منطقه ای، صلح و ثبات می باشند.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح عربستان سعودی با تعریف و تمجید از پیشرفت بی نظیر نیروی هوایی پاکستان در بخش خودکفایی، مهارت نیروی هوایی پاکستان را مورد ستایش قرار داد. وی متعهد به ایفای نقش جهت گسترش روابط دوجانبه جاری شد و تمایل به تقویت مشارکت دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله بخش آموزشی، فناوری های نوظهور و همکاری های متقابل در صنعت هوانوردی را ابراز داشت.

هیئت عربستانی همچنین از مرکز ملی ISR و یکپارچه عملیات هوایی نیروی هوایی پاکستان، فرماندهی سایبری و پارک ملی علم و فناوری هوافضا و سایر امکانات و زیرساخت‌های فنی بازدید کرد و از قابلیت‌های عملیاتی و نوآوری‌های نیروی هوایی پاکستان مطلع شد و در مورد پروژه های مختلف در دست اجرا توضیحاتی ارائه شد.

بخوانید: بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان سعودی از ستاد نیروی دریایی پاکستان

رئیس نیروی هوایی پاکستان چشم انداز خود را در خصوص پروژه پارک ملی علم و فناوری هوافضا نیروی هوایی پاکستان به اطلاع میهمان محترم رساند و تاکید کرد: این پروژه بزرگ با هدف ترویج تحقیق، توسعه و نوآوری مشترک در زمینه های هوانوردی، فضا، فناوری اطلاعات، سایبر و محاسبات انجام می شود تا بتوان دسترسی به منافع اجتماعی، اقتصادی، فنی و علمی برای پاکستان و شرکای ارزشمند آن را تضمین بخشید.

میهمان ارجمند علاقه شدید خود را به پارک ملی علم و فناوری هوافضا ابراز کرد که مدرسه ای از نوآوری برای توسعه قابلیت ها در زمینه هوافضا و هوانوردی مدرن خواهد بود. وی همچنین از تعهد بی دریغ فرمانده هوانیروز برای تکمیل موفقیت آمیز این پروژه در زمان بی سابقه قدردانی کرد . 

ارسال نظر

 
1