خبر فوری

 
توافق کمیته مرزی پاکستان_ایران بر مبارزه با تروریسم و قاچاق
کد خبر :2040352027

12:02 1402/07/16


برچسب ها : پاکستان و ایران, تفتان, حصار کشی مرز, روابط دوجانبه, قاچاق, قاچاق سوخت, گذرگاه مرزی, مبارزه با تروریسم, مرز مشترک, میرجاوه,

در هفتمین نشست کمیته مرزی پاکستان_ایران تصمیم به مبارزه با تروریسم، قاچاق و افزایش عملکرد بازارچه های مرزی و تامین برق به شهرهای مختلف مرزی پاکستان، گرفته شد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| روز شنبه 15 مهر هفتمین نشست کمیته مرزی پاکستان_ایران در شهر مرزی میرجاوه ایران برگزار شد که در این اجلاس تصمیم بر مبارزه مشترک با گروه های تروریستی، فعالیت های غیرقانونی و قاچاقچیان مواد مخدر، افزایش همکاری دوجانبه و اتخاذ تدابیری جهت متوقف کردن قاچاق سوخت از ایران، گرفته شد.

در این اجلاس، هیئت پاکستانی به رهبری عبدالسلام خان جانشین قائم مقام وزارت داخله ایالت بلوچستان و هیئت ایرانی به رهبری مدیرکل دبیرخانه استان سیستان و بلوچستان، شرکت کردند.

در این دیدار که چند ساعت به طول انجامید، موضوعات مختلفی از جمله جلوگیری از قاچاق، عبور از مرز، برق رسانی به مناطق تفتان و نصب حصار در مرز پاکستان و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توضیحات مفصلی از سوی مراجع ذیربط ارائه شد. دو طرف ضمن ابراز نگرانی شدید از تخلفات مرزی، متعهد به برداشتن گام هایی قاطع در این زمینه شدند. در ادامه طی صحبت مفصل پیرامون تخلفات مرزی و عبور غیرقانونی مرز، تصمیم بر آن شد که بدون رعایت تمام الزامات قانونی، هیچکس اجازه عبور از مرز را نخواهد داشت.

به گفته مسئولان، مقامات پاکستان و ایران طی بررسی موضوعات مرتبط با مرز، تصمیم گرفتند که روند حصار کشی مرزی در مرز مشترک دو کشور تکمیل شود، دولت ایران پیش از این در نقاط مختلف از مرز مشترک خود با پاکستان دیوار های بلندی ایحاد کرده است درحالیکه پاکستان نیز برای خاتمه ی گذرگاه های غیرقانونی درحال نصب حصار مرزی می باشد.

مقامات ایران طی گفتگو در خصوص برق رسانی به شهرهای مرزی پاکستان، با تعهد به برق رسانی به 4 روستای مرزی تفتان، با برق رسانی به شهرهای مرزی دیگر موافقت کرده اند. ایران همچنین در زمینه تسهیل صدور روادید برای زائران پاکستانی نیز موافقت خود را اعلام کرده است.

دوطرف همچنین در زمینه تبادل اطلاعات زندانیان دو کشور و همکاری در زمینه بازگشت اجساد کشته شدگان توافق کردند. یک مقام مسئول بیان داشت که تصمیم گرفته شد تا برای مهار قاچاق نفت و افزایش عملکرد بازارچه های مرزی در مناطق مرزی مشترک پاکستان و ایران اقداماتی انجام شود.

ارسال نظر

 
1