خبر فوری

 
بی ال ای: عملیات هیروف اولین مرحله از مقدمات برای بازپس گرفتن کنترل سرزمین بلوچ بود
کد خبر :1885189007

10:57 1403/06/06


برچسب ها : BLA, اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, جدایی طلب, حمله مسلحانه, عملیات نظامی, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه ای اظهار داشت که عملیات هیروف پس از کنترل 12 ساعته جاده های اصلی بلوچستان، کنترل 20 ساعته پایگاه بیله ارتش و در مجموع هلاکت بیش از 130 نظامی ارتش پاکستان، به پایان رسید.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه ای اظهار داشت که عملیات هیروف پس از کنترل 12 ساعته جاده های اصلی بلوچستان، کنترل 20 ساعته پایگاه بیله ارتش و در مجموع هلاکت بیش از 130 نظامی ارتش پاکستان، به پایان رسید.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچBLA با تصریح بر اینکه این عملیات اولین مرحله از مقدمات برای باز پس گرفتن سرزمین بلوچ بود که پس از دستیابی به اهداف مورد نظر با موفقیت به پایان رسید، گفت: ارتش متجاوز پاکستان از 76 سال گذشته سرزمین بلوچ ها را اشغال کرده و بلوچ ها از روز اول اشغال برای دفاع از سرزمین خود و برای سیطره و حکومت بلوچ ها بر این سرزمین و آزادی سازی از چنگال اشغالگران پاکستانی در حال مقاومت می باشند که ارتش آزادی بخش بلوچ ادامه همین مقاومت تاریخی و شکل جدیدی از آن می باشد که با جانفشانی‌ های فراوان، کار خستگی‌ ناپذیر، عظمت و استقلال مبارزان زن و مرد بلوچ و حمایت و تقویت همه جانبه نیروهای ملی بلوچ، در حال تبدیل شدن به یک ارتش ملی بلوچ است و همچنین به قدرت و توانایی های آن به طور روز افزون اضافه می شود. با توجه به اینکه ارتش درحال تقویت می باشد، رزمایش و آمادگی های خود برای اخراج کامل نیروهای اشغالگر پاکستان و به دست گرفتن کنترل این سرزمین توسط بلوچ ها را آغاز کرده است که عملیات هیروف اولین گام از تلاش های در حال انجام در این راستا می باشد. از طرفی مرحله دوم وسیع تر و شدید تر از مرحله اول خواهد بود.

وی گفت: 800 نفر از مبارزان زبده آموزش‌ دیده گروهان فتح و جوخه عملیات ویژه STOS ارتش آزادی بخش بلوچ به همراه هفت نفر از نیروهای وفادار تیپ مجید در عملیات هیروف شرکت کردند؛ در این عملیات تمامی 7 فدائی تیپ مجید با انجام موفقیت آمیز ماموریت های خود، به شهادت رسیدند درحالیکه یکی از نیروهای جوخه فتح طی درگیری با ارتش دشمن در بولان هم به شهادت رسید. در طول عملیات هیروف بیش از 130 نظامی کشته و ده ها تن زخمی شدند و از طرفی به همراه منهدم کردن تعداد زیادی از پاسگاه ها و پایگاه دشمن، مقادیر زیادی از مهمات و تجهیزات دشمن را به غنیمت گرفتیم.

سخنگو خاطر نشان کرد که در طول عملیات هیروف و حملات علیه ارتش اشغالگر، به نیروی پلیس و لیویز هشدار داده بودیم که در عوض کمک یا همکاری با دشمن، بی طرف باشند و به این دلیل که آنها که بلوچ هستند مورد حمله قرار نخواهند گرفت. در این بین 22 نیروی پلیس و لیویز به طور موقت بازداشت شدند که پس از تکمیل عملیات، به طور صحیح و سلامت آزاد شدند. هرجا که پلیس یا لیویز با ارتش اشغالگر همکاری نداشتند، از گزند در امان ماندند اما نیروی پلیس و لیویز در منطقه گراری واقع در قلات برای کمک به ارتش پیش روی کردند که در این بین علاوه بر ارتش، آنها نیز مورد حملات فدائیان بلوچ قرار گرفتند.

 

ارتش آزادیبخش بلوچ یک بار دیگر سیاست خود را در مورد نیروی پلیس و لیویز به طور شفاف اعلام کرد و گفت: بی ال ای از آنجایی که پلیس و نیروی لیویز بلوچ می باشند از حمله به آنها اجتناب می کند، اما آن دسته از پرسنل پلیس و لیویز که در حمایت از ارتش دشمن علیه جنبش آزادیبخش ملی بلوچ ها نقش داشته باشند یا پلیس و لیویز به عنوان یک سازمان همراه با ارتش اشغالگر در تهاجمات و عملیات نظامی شرکت کنند، در این صورت مجازات شده و با آنها هم برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی در تشریح این موضوع که در طول این عملیات حدود 22 مسافر پس از بررسی کارت های شناسایی شان کشته شده اند، اظهار کرد: ارتش آزادیبخش بلوچ اتوبوس های مسافربری را حین انسداد بزرگراه ها تحت عملیات هیروف مورد بازرسی قرار داد که در جریان بازرسی ها کارت های خدمت ارتش اشغالگر پاکستان و سازمان های اطلاعاتی و نیروی سپاه مرزی FC کشف شد. این افراد پس از گذراندن دوران مرخصی خود مجددا به بلوچستان بازگشته و در حال حرکت به سمت پایگاه های خود بودند که پس از شناسایی کامل، به جرم تخطی از قوانین محکوم به مرگ شدند.

سخنگوی این سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ اظهار داشت: در طول این عملیات همچنین خودروهای سنگینی که حامل مواد معدنی یا طبیعی غارت شده از بلوچستان بودند هم مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شدند. اما ارتش آزادی بخش بلوچ خاطر نشان می کند که در طول این مسدودی جاده های اصلی، بر اساس حس انسان دوستی برای تمامی آمبولانس ها مسیر امن فراهم کردیم و هیچگونه خسارتی به خودرو های شخصی وارد نکردیم. اما از چند نقطه گزارش هایی دریافت کرده ایم که پس از پایان محاصره، چندین خودروی غیرنظامی توسط لباس شخصی های ارتش پاکستان و جوخه مرگ به آتش کشیده شده است تا از این طریق بتوانند بین مردم بلوچ و سرمچار ها شکاف و دو دستگی ایجاد کنند که بی ال ای اعلام می کند این اقدامات از سوی ارتش انجام نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که ارتش آزادی بخش بلوچ از ملت بلوچ درخواست می کند که برای ایجاد نوآوری و شدت در این جنگ از ارتش ملی خود با جدیت حمایت کنند و در مرحله بعدی عملیات هیروف، با خروج از منازل خود در هر کوچه و خیابان با انجام مقاومت مسلحانه به وظیفه ملی و تاریخی خود عمل کنند.

سخنگو تصریح کرد که به زودی جزئیات حملات و شهدا را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.

 

بیانیه ارتش پاکستان:

ارتش پاکستان در بیانیه ای عملیات گسترده نظامی ملی گرایان مسلح بلوچ در شب 5 مرداد را فجیع توصیف کرد و گفت: نیروهای متخاصم با انجام اقدامات بزدلانه تروریستی با هدف برهم زدن محیط آرام و توسعه بلوچستان، عمدتا غیرنظامیان بی گناه را در مناطقی از بلوچستان به ویژه موسی خیل، قلات و لسبیله هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

تروریست ها در منطقه موسی خیل با متوقف کردن یک اتوبوس مسافربری، با سوء قصد به جان شهروندان بیگناهی که در بلوچستان کار می کردند، آنها را هدف قرار دادند.

در این بیانیه گفته شد که نیروهای امنیتی و سازمان های اطلاعاتی بلافاصله به این اقدامات تروریست ها واکنش نشان داده و ضمن خنثی سازی با موفقیت طرح شیطانی تروریست ها، 21 تن از آنها را در عملیات پاکسازی، تضمین امنیت و حفاظت از مردم محلی به جهنم فرستادند.

روابط عمومی ارتش پاکستان، افزود: در جریان این عملیات 14 تن از دلیرمردان سرزمین با مبارزه دلیرانه با تروریست ها، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. عملیات پاکسازی در حال انجام است و محرک‌ها، عاملان و تسهیل‌کننده ‌های این اعمال شنیع و بزدلانه که غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار می‌دهند، به دست عدالت سپرده خواهند شد.

 

 

ارسال نظر

 
1