خبر فوری

 
تأکید پاکستان بر ادامه همکاری با AIIB در زمینه توسعه زیرساخت های کشور
کد خبر :1821262264

14:37 1403/02/01


برچسب ها : اداره کسب و کارهای کوچک, بانک جهانی, بانک سرمایه گذاری زیر بنای آسیا, بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا, پاکستان و بانک جهانی, پاکستان و صندوق بین المللی پول, صندوق بین المللی پول, محمد اورنگزیب, وزیر دارایی, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

وزیر دارایی پاکستان با جین لیکون رئیس بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) در حاشیه نشست سالانه بهار بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن دیدار کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | محمد اورنگزیب وزیر دارایی پاکستان گفته است: پاکستان به دنبال ورود به یک برنامه بزرگتر و گسترده تر با صندوق بین المللی پول می باشد.

وی این اظهارات را در دیدار با جین لیکون رئیس بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) در حاشیه نشست سالانه بهار بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن بیان کرد.

در ابتدای این نشست محمد اورنگزیب موضوعاتی همچون گسترش پایه مالیاتی، تثبیت بخش انرژی، و انجام اصلاحات شرکت های دولتی (SOE) را به عنوان اولویت های کلیدی دولت پاکستان معرفی کرد.

وزیر دارایی همچنین توضیحاتی را در خصوص شاخص های اقتصادی مثبت پاکستان در زمینه های بهبود ذخایر ارزی، ثبات ارز، کاهش نرخ تورم و رشد بازار سهام به رئیس بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا ارائه داد.

وی همچنین بر تعهد پاکستان به ادامه همکاری نزدیک با AIIB در زمینه توسعه زیرساخت های کشور تأکید کرد و گفت: پاکستان مایل است برنامه بزرگتر و گسترده تری را با صندوق بین المللی پول برای تحکیم بیشتر رشد اقتصادی به دست آمده تحت اداره کسب و کارهای کوچک (SBA)  آغاز کند.

اورنگزیب در پایان این دیدار از حمایت بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا پس از سیل 2022 تشکر کرد و از سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در برنامه RISE II بانک جهانی خبر داد.

ارسال نظر

 
1