خبر فوری

 

ریاض: به گزارش راز نیوز | بانک توسعه اسلامی با تکمیل زودهنگام پروژه های مختلف در دست اجرا در پاکستان موافقت کرد.

این توافق در نشستی که میان محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و محمد سلیمان الجاسر رئیس بانک توسعه اسلامی در حاشیه اجلاس ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، صورت گرفت.

به گفته بخش رسانه ای دفتر نخست وزیر پاکستان، در این دیدار پیشرفت پروژه های مختلف بانک توسعه اسلامی در پاکستان مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

نخست وزیر شهباز شریف از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری بانک توسعه اسلامی در پروژه های مختلف پاکستان در دولت قبلی تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین از کمک های بانک توسعه اسلامی در بازسازی پاکستان پس از سیل و حمایت شخصی و نقش رهبری محمد سلیمان الجاسر در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این نشست در خصوص ایجاد فرصت های جدید برای گسترش هرچه بیشتر همکاری میان پاکستان و بانک توسعه اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

شهباز شریف بیان کرد: مشارکت مثمر ثمر بانک توسعه اسلامی با پاکستان در ارائه کمک به بازسازی و اشتغال و همچنین در دستیابی به اهداف توسعه پایدار دولت کمک شایانی کرده است.

وی افزود: شورای ویژه تسهیل سرمایه‌گذاری برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در مسیرهای درست و رسیدگی به همه نگرانی‌های سرمایه‌گذاران خارجی و ارائه عملیات یک پنجره کاملاً فعال و نقش خود را به طور ویژه در این زمینه ها ایفا می کند.

در همین حال، سلیمان الجاسر پاکستان را یکی از اعضای مؤسس بسیار مهم بانک توسعه اسلامی عنوان کرد و گفت: خداوند متعال منابع طبیعی فراوانی را به پاکستان عطا کرده و از نیروی انسانی عظیم پاکستان می توان به طور کامل استفاده کرد.

رئیس بانک توسعه اسلامی همچنین در پایان سخنان خود برای شکوفایی و توسعه پاکستان دست به دعا برداشت.

مقامات عالی پاکستان از جمله اسحاق دار وزیر امور خارجه، محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمدها، عطاءالله تارر وزیر اطلاع رسانی و صدا و سیما، مصدق ملک وزیر نفت، جام کمال خان وزیر تجارت و اویس احمد خان لغاری وزیر نیرو و راه آهن، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان را در این نشست همراهی کردند.

ارسال نظر

 
1