خبر فوری

 
هلاکت عضو کلیدی لشکر طیبه درپی تیراندازی عناصر مسلح ناشناس در کشمیر پاکستان
کد خبر :1773355531

11:32 1402/06/19


برچسب ها : ترور, تیراندازی, جماعت الدعوه, لشکر طیبه, کشمیر پاکستان,

یکی از عناصر کلیدی لشکر طیبه طی تیراندازی عناصر مسلح ناشناس در کشمیر پاکستان به هلاکت رسید.


کشمیر: به گزارش راز نیوز| محمد ریاض معروف به ابوقاسم کشمیری عضو کلیدی جماعت الدعوه (لشکر طیبه) از اهالی کشمیر هند مورخه 17 شهریور به ضرب گلوله عناصر مسلح ناشناس در مسجد القدس در شهر راولاکوت، کشمیر پاکستان به هلاکت رسید. گفتنی است نامبرده درحال خواندن نماز صبح بود که طی تیراندازی عناصر مسلح ناشناس به ضرب 4 گلوله کشته شد و سپس در منطقه چکسواری شهرستان میرپور تدفین شد.

محمد ریاض از اهالی منطقه سورنکوت شهرستان پونچ جامو و کشمیر بود که از ده روز گذشته وارد پاکستان شده بود. یکی از افراد نزدیک به وی به شرط عدم افشای هویت بیان داشت که محمد ریاض از آن سوی مرز که پدر و برادرش توسط نیروهای هندی در جریان جنبش آزادی کشته شده بودند، تهدید شده بود.

از طرفی عزیز غزالی رهبر سازمان مهاجران کشمیری از مظفرآباد، مدعی شد که آژانس مخفی هند RAW پشت این قتل قرار دارد. وی گفت: هند در مسیر خاموش کردن هر صدایی است که برای تعیین حق سرنوشت و آزادی جامو و کشمیر به هر وسیله ای مطرح می شود.

گفتنی است محمد ریاض سومین شخصیت برجسته مرتبط با جنبش های آزادی خواه در کشمیر هند است که در ماه های اخیر به ضرب گلوله کشته شد. پیش از این مورخه 20 فوریه بشیر احمدپیر معروف به امتیاز عالم رهبر سابق حزب المجاهدین به ضرب گلوله راکبان موتورسوار ناشناس در راولپندی کشته شده بود. یک هفته پس از این حمله سید خالد رضا رهبر سابق گروه مجاهدین البدر نیز در حمله ای در کراچی کشته شد.

ارسال نظر

 
1