خبر فوری

 
حضور پاکستان در رزمایش مشترک کمربند امنیت دریایی 2024
کد خبر :1716960091

12:02 1402/12/22


برچسب ها : امنیت دریایی, پاکستان و ایران, پاکستان و چین, پاکستان و روسیه, دریای عمان, رزمایش مشترک دریایی, صلح, نیروی دریایی ایران, نیروی دریایی پاکستان, نیروی دریایی روسیه,

وزارت دفاع ملی چین در بیانیه ای از برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریایی چین، ایران و روسیه در خلیج عمان از 11 تا 15 مارس خبر داد.


پکن: به گزارش راز نیوز | وزارت دفاع ملی چین در بیانیه ای از برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریایی چین، ایران و روسیه در خلیج عمان از 11 تا 15 مارس خبر داد.

به گفته این وزارتخانه، رزمایش مرکب "کمربند امنیت دریایی 2024" با هدف تقویت همکاری های دریایی و حفظ صلح و ثبات منطقه ای انجام خواهد شد.

در این رزمایش یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ایران و یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه و نمایندگانی از کشورهای عمان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

از اهداف دیگر این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

ارسال نظر

 
1