خبر فوری

 
نگاهی به حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های جیش الظلم در خاک پاکستان
کد خبر :1684519349

17:43 1402/10/27


برچسب ها : ایالت بلوچستان, پاکستان و ایران, پنجگور, جیش الظلم, جیش العدل, حمله موشکی, سپاه پاسداران, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, شهرستان پنجگور, گروه تروریستی جیش العدل (جیش الظلم),

شب گذشته انتشار خبر حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر گروهک تروریستی جیش الظلم در خاک پاکستان موجی از هیجان و آشفتگی در صف دشمن و شور و شعف میان ایرانیان وطن دوست ایجاد نمود.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| شب گذشته انتشار خبر حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر گروهک تروریستی جیش الظم در خاک پاکستان موجی از هیجان و آشفتگی در صف دشمن و شور و شعف میان ایرانیان وطن دوست ایجاد نمود.

در این مطلب سعی داریم تا با گردآوری اطلاعاتی از رسانه‌های مختلف به بررسی ابعاد دیگر این حمله و محل دقیق منطقه مورد هدف بپردازیم:

پس از اعلام رسانه‌های ایرانی مبنی بر هدف قرار گرفتن مواضع متعلق به گروهک تروریستی جیش الظلم در منطقه پنجگور واقع در خاک پاکستان، کانال رسانه‌ای این گروهک تروریستی نیز با انتشار بیانیه‌ای وقوع این حمله را تأیید نمود.

به گفته کانال اطلاع رسانی گروهک تروریستی جیش الظلم؛ حمله سپاه پاسداران ترکیبی از بکارگیری پهپادهای انتحاری و موشک‌های بالستیک بوده است، این حملات در شامگاه روز سه‌شنبه ۲۶ دیماه 1402 آغاز گردید و پس از متوقف شدن برای ساعاتی، مجدداً در ۲:۳۰ بامداد روز جاری (چهارشنبه ۲۷ دیماه) از سر گرفته شد.

طبق بیانیه این گروهک تروریستی، با توجه به حجم بالای موشک‌های شلیک شده به سمت مواضع جیش الظم، برخی از این موشک‌ها از محدوده نظامی تروریست‌های جیش الظم در خاک ایران عبور کرده و با انحراف به سمت کشور همسایه در خاک پاکستان فرود آمده‌اند.

این گروهک تروریستی مدعی شد موشک‌های هدایت شده به سمت خاک پاکستان به یک روستای مرزی به نام زورگز واقع در شهرستان پنجگور اصابت نموده است که در نتیجه آن تعدادی از زنان و کودکان کشته و زخمی شده‌اند.

جیش الظم در بیانیه خود، کشته شدگان و مجروحان این حمله را اعضای افتخاری گروهک خود عنوان نموده است.

از سوی دیگر رسانه ضد ایرانی «حال وش» نیز به نقل از منابع خود تمامی کشته شدگان و مجروحان این حمله پهپادی و موشکی را از بستگان درجه یک یکی از اعضای گروهک تروریستی جیش الظم معرفی نموده است.

به گفته این رسانه بلوچ ضد ایرانی، در حمله موشکی و پهپادی شب گذشته دو کودک به نام‌های حمیرا درکشیده با سن 4 سال و سلمان درکشیده با سن تقریبی 2 سال فرزندان کریم داد اهل روستای کستگ شهرستان راسک عضو گروهک جیش الظلم جان باخته‌اند.

همچنین در این حمله سه نفر دیگر از اعضای خانواده کریم داد به نام‌های جمیله درکشیده، اسما درکشیده و لالوکان بشکوفه که به ترتیب همسر، دختر و عروس کریم داد هستند نیز دچار جراحت شدند.

رسانه حال وش علاوه بر این به نقل از منابع خود مدعی شد: حمله شامگاه روز سه شنبه که توسط نزدیک به 6 فروند پهپاد انتحاری سپاه و چندین فروند موشک علیه منازل مسکونی تعدادی از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم واقع در شهرستان پنجگور صورت گرفت علاوه بر 5 نفر که هویتشان تأیید شده است، دست کم 7 کشته و زخمی دیگر به همراه داشته است.

عبدالحمید مسئول محلی نیروی امنیتی لیویز در گفتگو با مرتضی زهری نماینده رسانه اردو زبان صدای آمریکا اظهار داشت: سه‌شنبه شب اطلاع یافتیم که یک ساختمان واقع در منطقه مرزی سبز کوه در شهرستان پنجگور هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

وی گفت: سبز کوه منطقه‌ای واقع در 70 کیلومتری شهرستان پنجگور است که در 45 کیلومتری مرزهای بین المللی قرار دارد.

به گفته وی، این حمله به منزل فردی به نام ادریس صورت گرفته است که در نتیجه آن دو کودک کشته شده و 5 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

او مدعی شده است در این روستا تعداد 5 الی 6 خانه وجود دارد و اکثر آنان دارای شغل چوپانی هستند.

ارسال نظر

 
1