خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی یک نشست مطبوعاتی خود در اسلام آباد، اخبار ارائه موشک های شاهین3 پاکستانی به ایران را قویا رد کرد.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود در اسلام اباد تأکید کرد: شایعاتی که در خصوص ارائه موشک های شاهین3 از سوی پاکستان به ایران در حال انتشار است، به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی افزود: پس از درگیری میان ایران و اسرائیل، سرپرست وزارت امور خارجه ایران با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان تماس تلفنی برقرار کرد، همچنین نشستی میان وزرای امور خارجه دو کشور در حاشیه اجلاس فوق العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شد و ایران به تلاش های خود برای برقراری صلح در منطقه ادامه خواهد داد.

زهرا بلوچ بیان کرد: اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در خصوص وضعیت کنونی فلسطین شرکت کردند که در آن وی خواستار تداوم بی‌وقفه کمک‌های بشردوستانه به فلسطین شد.

وی در ادامه نشست خبری خود ضمن پرداختن به موضوعات مختلف، ادعای هند مبنی بر دست داشتن پاکستان در تحولات اخیر بنگلادش را رد کرد و گفت: بنگلادش تمام گزارش‌های مربوط به دخالت پاکستان در این رویدادها را رد می‌کند، رسانه های هندی عادت دارند علیه پاکستان تبلیغ کنند چنین گزارش‌هایی نشان دهنده دشمنی هند نسبت به پاکستان است.

وی ضمن ابراز همبستگی دولت و مردم پاکستان با مردم بنگلادش، اظهار داشت: روابط مثبتی بین پاکستان و بنگلادش وجود دارد و امید است که وضعیت بنگلادش به زودی عادی شود همچنین تبلیغات هند علیه پاکستان در مورد وضعیت بنگلادش بی اساس است و ما آن را رد می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اخبار دستگیری تبعه پاکستانی در آمریکا به جرم سوء قصد علیه مقامات سیاسی در این کشور، گفت: ما در مورد اتهام وارد شده به یک تبعه پاکستانی در خصوص حمله به دونالد ترامپ، با ایالات متحده در ارتباط هستیم و همچنان منتظر جزئیات این موضوع از سوی مقامات آمریکایی خواهیم بود و در همین راستا، سفارت پاکستان در ارتباط با شهروندان پاکستانی در ایالات متحده با مقامات آمریکایی در تماس است.

در پایان نیز، زهرا بلوچ ضمن اشاره به موضوع لایحه همکاری دفاعی میان هند و آمریکا که در کنگره ارائه شد، بیان کرد: ما در این زمینه نگرانی های خود را اعلام کرده ایم، کشورهای دوست نباید در این مورد هدف قرار گیرند، زیرا پاکستان برای روابط خود با آمریکا ارزش بسیاری قائل است، امید است کنگره آمریکا در بهبود روابط با پاکستان نقش آفرینی کند.

ارسال نظر

 
1