خبر فوری

 
تظاهرات خانواده و علمای شیعه علیه اقدام غیرقانونی آژانس های امنیتی پاکستان در زمینه ربایش شیعیان
کد خبر :1649849210

14:18 1402/03/21


برچسب ها : اعتراضات, اعتراضات مسالمت آمز, افراد ربوده شده شیعه, تظاهرات, شیعه, شیعیان پاکستان, علمای شیعه, کراچی,

خانواده های افراد ربوده شده شیعه به همراه برخی از علما، بعدازظهر جمعه 19 خرداد درپی اقدامات غیرقانونی آژانس های اطلاعاتی پاکستان درخصوص ربایش افراد بیگناه شیعه تظاهراتی مقابل باشگاه خبرنگاران کراچی انجام دادند...


کراچی: به گزارش راز نیوز| خانواده های افراد ربوده شده شیعه به همراه برخی از علما، بعدازظهر جمعه 19 خرداد درپی اقدامات غیرقانونی آژانس های اطلاعاتی پاکستان درخصوص ربایش افراد بیگناه شیعه تظاهراتی مقابل باشگاه خبرنگاران کراچی انجام دادند.

شایان ذکر است به گفته منابع شیعه در توییتر، از ماه رمضان تاکنون 12 تا 25 نفر از جوانان شیعه توسط آژانس های اطلاعاتی پاکستان دستگیر و مفقود شده اند. از طرفی نیز تعدادی از افراد شیعه ای که از چند سال گذشته دستگیر و مفقود شده اند هم همچنان مفقود می باشند و خانواده های این افراد اطلاعی از وضعیت عزیزان خود در دست ندارند.

سخنرانان چون حجت الاسلام صادق جعفری، حجت الاسلام مبشر حسین، خالد راؤ و غیره در اعتراضات خود ضمن درخواست از نهادهای امنیتی برای آزادی فوری افراد ربوده شده، تاکید کردند که در صورت عدم آزادی این افراد، این بار تحصن و اعتراضات را مقابل ساختمان های دولتی برگزار نخواهیم کرد بلکه این بار هدف جنبش اعتراضی نهادهای امنیتی و اعتراضات قاطع خواهد بود.

سخنرانان در ادامه بیان داشتند که اکنون بحث تنها آزادی افراد ربوده شده نیست، بلکه از منابع مختلف گزارش هایی به ما رسیده است که جوانان ربوده شده شما دیگر در این دنیا نیستند، خانواده های این افراد از ما سوال می کنند که ما عزیزان خود را زنده بدانیم یا مرده؟؛ از دادستان کل کشور و فرمانده ارتش خواستاریم تا به فریاد خانواده های افراد ربوده شده برسند، اگر فرزندان دادستان، فرمانده ارتش یا رئیس جمهور کشور به دست نهادهای امنیتی ناپدید شوند، اوضاع خانواده هایشان چگونه خواهد بود. نباید ما را مجبور کنند تا ضمن آغاز جنبش اعتراضی در سراسر کشور، جاده ها و خیابان های اصلی را مسدود کنیم، در صورتی که افراد ما آزاد نشوند، ما در هر سطحی این مسئله را مطرح و برجسته خواهیم کرد. امیدواریم فرمانده ارتش و دادستان کشور نسبت به درخواست های ما اقدام کنند، ما همچنین خواستار آزادی افراد ربوده شده دیگر اقوام من جمله سندی، بلوچ نیز هستیم.

ناگفته نماند که به دلیل عدم رسیدگی یا واکنش مسئولین ذیربط به مشکلات مردم در پاکستان، مردم این کشور برای رساندن صدای خود به گوش نهاد یا مسئولین مورد نظر، با مسدود کردن جاده ها و خیابان های اصلی کشور تظاهرات و تحصن برگزار می کنند.

سخنرانان بیان داشتند که جوانان ما از چند سال گذشته مفقود شده اند، دسیسه ی هدایت شیعیان کشور به کوچه بن بست را خنثی خواهیم کرد، ما تا آزادی آخرین نفر از افراد ربوده شده در کنار رهبران ایستاده ایم.

همچنین بیان شد که مقامات دولت فدرال بی تفاوتی نشان می دهند. پیش از این با نشست بر روی میز مذاکرات مسئله را حل می کردیم اما اکنون مجبوریم که اگر خواسته های ما به صورت مسالمت آمیز پذیرفته نشود، پارلمان را محاصره کنیم. به نظر می رسد که قانون جنگل در کشور حکم فرما است، اینجا برای افرادی که قانون شکنی ارزش قائل میشوند، درصورتی که جوانان شیعه ربوده شده مرتکب جرم شده اند آنها را برای رسیدگی و اقدام قانونی تحویل دادگاه دهند.

شایان ذکر است مسئله افراد ربوده شده در پاکستان به یک بحران جدی بشری تبدیل شده است که نه تنها شیعیان، بلکه دیگر اقوام چون بلوچ، سندی و پشتو با این مشکل حاد دست و پنجه نرم می کنند.

پیش از این در سال های گذشته، علمای شیعه و خانواده های افراد ربوده شده شیعه در کراچی تظاهرات برگزار کرده و حتی با گسترش حوزه اعتراضات در سراسر کشور، تظاهرات و تحصن 25روزه تا یکماهه برگزار کرده اند که در نهایت با وعده و وعید نمایندگان دولتی و نهادهای امنیتی و خوشحالی معترضان نسبت به این وعده های پوچ، تحصن را به پایان رسانده اند. اما پس از پایان تحصن، تنها چند تن از افراد ربوده شده شیعه آزاد و سپس این روند آزادی در سکوت سوال برانگیز به فراموشی سپرده می شود که پس از مدتی خاموشی، مجددا رویه ربایش افراد شیعه آغاز شده است.

اقدام نهادهای امنیتی پاکستان در زمینه دستگیری افراد مختلف به بهانه های واهی و از طرفی عدم داشتن اسناد و مدارکی در خصوص اتهامات زده شده موجب شده است تا این اقدام نه تنها از سوی سازمان های حقوق بشری داخلی و در مواردی خارجی، بلکه از سوی دادگاه های پاکستان هم به عنوان اقدامی غیرقانونی توصیف شود؛

ارسال نظر

 
1