خبر فوری

 
نخست وزیر پاکستان: رویکرد رئیس جمهور فقید ایران برای تقویت روابط دوجانبه را ادامه خواهیم داد
کد خبر :1585036597

09:58 1403/03/03


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, پاکستان و ایران, تهران, حضرت آیت الله سید علی خامنه ای, رئیس جمهور ایران, رهبر انقلاب اسلامی, سقوط بالگرد,

نخست وزیر پاکستان در دیدار با مقام معظم رهبری بر عزم خود برای ادامه راه شهید رئیسی در جهت تقویت روابط دوجانبه میان اسلام آباد و تهران تأکید کرد.


تهران: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار با مقام معظم رهبری بر عزم خود برای ادامه راه شهید رئیسی در جهت تقویت روابط دوجانبه میان اسلام آباد و تهران تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که به نمایندگی از دولت و ملت پاکستان برای عرض تسلیت و حضور در مراسم های بزرگداشت شهید رئیسی و همراهانشان به تهران سفر کرده است با آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

طبق بیانیه بخش مطبوعاتی دفتر نخست وزیر پاکستان، محمد شهباز شریف در جریان این دیدار از جانب دولت و ملت پاکستان ضایعه دردناک شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

وی سپس طی سخنانی اظهار داشت: آقای رئیسی یک رهبر با بصیرت بود که همواره برای خدمت به کشور و مردم خود در تلاش بود. ما در این لحظات دشوار و حساس در کنار دولت و مردم برادر ایران ایستاده‌ایم و بر عزم خود برای ارتقای بیش از پیش روابط دوجانبه میان دولت و ملت‌های دو کشور تأکید می‌کنیم.

وی با اشاره به سفر ماه گذشته شهید رئیسی به پاکستان به تشریح تلاش‌های گران‌قدر ایشان در تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه میان پاکستان و ایران پرداخت و گفت: ما رویکرد رئیس جمهور فقید ایران برای تقویت روابط میان پاکستان و ایران و گسترش حجم تجارت دوجانبه را ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: خدمات و تلاش‌های آقای رئیسی برای مردم تحت محاصره غزه و ایجاد اتحاد بین المسلمین در تاریخ ثبت خواهد شد.

در بخش دیگری از این دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر صمیمانه از ابراز همدردی دولت و ملت برادر پاکستان گفتند: برای جمهوری اسلامی ایران، روابط با پاکستان بسیار اهمیت دارد و ایران نگاه کاملاً برادرانه به این کشور دارد؛ اما روابط دو کشور در سال‌های گذشته با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و ما معتقدیم در دولت جدید پاکستان امکان اوج‌گیری مجدد این روابط وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید آقای رئیسی رئیس جمهور فقید بر اهمیت روابط با پاکستان افزودند: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد و آقای دکتر مخبر مسیر همکاری‌ها و توافق‌ها را پیگیری خواهند کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: ارتباطات دوستانه بین کشورهای برادر همیشه آسان به پیش نمی‌رود و باید بر موانع فائق آمد و پیشرفت همکاری‌ها را با جدیت و در عمل دنبال کرد.

ارسال نظر

 
1