خبر فوری

 
 
اعتراض مردم کرم ایجنسی به ترویج افراط و تفرقه گرایی تحت حمایت نهاد های امنیتی پاکستان
کد خبر :1569998197

14:49 1402/10/20


برچسب ها : اعتراضات, پاراچنار, تظاهرات, تفرقه افکنی, تفرقه گرایی, سازمان اطلاعات پاکستان, شیعه, شیعه و سنی, شیعیان پاکستان, کرم ایجنسی,

مردم کرم ایجنسی شامل شیعه و سنی با برگزاری تظاهرات مقابل باشگاه های خبرنگاری در اسلام‌آباد و پیشاور، نسبت به وضعیت ناامن کرم اعتراض کرده و نهادهای امنیتی را پشت درگیری های تفرقه گرایی و مذهبی عنوان کردند.


 

اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| یک روز پس از هلاکت سرکرده سپاه صحابه در اسلام‌آباد و سخنرانی تهدید آمیز رهبران این گروه تروریستی به حمله علیه شیعیان در پاراچنار، حمله ای به یک ون مسافربری و یک خودروی شخصی در منطقه صده شهرستان کرم انجام شد که دراثر آن هشت نفر به شهادت رسیده و زخمی شدند.

بخوانید: خشم سرکرده های گروه تروریستی سپاه صحابه از هلاکت مسعود الرحمن عثمانی و تهدید به انتقام گیری از شیعیان و ایران

                     ادامه جریان حملات عناصر تروریستی علیه مسافران شیعه در منطقه کرم

هرچند سپاه صحابه تحت حمایت و دستور نهادهای امنیتی پاکستان سعی در برهم زدن صلح میان شیعه و سنی در این کشور را دارد، اما مردم با هوشیاری تمام از دسیسه های این گروه تروریستی مطلع بوده و به دنبال نابودی این گروه می باشند.

8ژانویه/18 دی ماه تظاهراتی از سوی اهالی کرم و پاراچنار مقابل باشگاه خبرنگاران در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان و پیشاور با هدف ترویج وحدت میان شیعه و سنی و برهم زدن برنامه و دسیسه های گروهک تحت حمایت نهادهای امنیتی پاکستان، با این عنوان که "تنها فریاد شیعه و سنی در کرم: ما به دنبال صلح هستیم" برگزار شد.

براساس کلیپ منتشر شده از این تظاهرات، یکی از معترضین که خود را از پیروان مذهب اهل سنت و اهالی گلگیت بلتستان معرفی می کند می گوید: ما اینجا، چه شیعه و چه سنی همه در کنار هم هستیم. ما در پاکستان هیچ جنگی با یکدیگر نداریم و این گروه سومی است که به دنبال تفرقه گرایی و برهم زدن صلح در این کشور است. ما حدود دو سال است که درحال تلاش برای ایجاد صلح در منطقه هستیم، اما اگر صلح برقرار نشد، این گروه سوم را به نمونه و مثال عبرت آموزی برای سایر تبدیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در گلگیت، اظهار داشت که در این حادثه تنها در چند قدمی پاسگاه نیروی پلیس به مسافران حمله مسلحانه صورت گرفت که در آن شیعه و سنی شهید شدند. برقراری امنیت وظیفه نهادهای امنیتی و مجری قانون است. یکی از علمای اهل سنت (مسعود الرحمن عثمانی سرکرده سپاه صحابه) نیز در پایتخت کشته شد که این قتل نیز می تواند اقدام همان گروه سومی باشد که به دنبال تفرقه گرایی در کشور است.

شایان ذکر است که تحلیلگران امور داخلی پاکستان بر این باورند که تشدید تفرقه گرایی و اقدامات از این قبیل در پاکستان از سوی نهادهای امنیتی و به دست گروه های تحت حمایت آن چون سپاه صحابه و غیره اجرایی می شود تا فضای کشور را در آستانه انتخابات به سمتی سوق دهند که به دنبال آن هستند.

از سوی دیگر، دیگر معترضان شیعه و سنی نسبت به وضعیت ناامن در منطقه کرم ابراز نارضایتی کرده و در سخنان خود با اشاره به نهادهای امنیتی پاکستان، آنها را مسبب ناامنی های منطقه ای دانستند.

یکی از معترضان که در گذشته در پست بازرس پلیس خدمت کرده و نامزد انتخاباتی برای مجلس ملی نیز بوده است، می گوید: گروهی که به دنبال برهم زدن صلح در کرم است، همانی است که گاهی  اساتید شیعه را در تری منگل شهید می کند، گاهی دعوایی را در پیوار به وجود می آورد که منجر به کشته شدن شیعه و هم سنی می شود، نمونه های فراوانی از این قبیل وجود دارد.

وی افزود: دولت و نهادهای امنیتی شاهد این درگیری ها و تفرقه گرایی ها در منطقه هستند، آنها همچنین موظف به برقراری صلح و نظم عمومی نیز می باشند، اما درحالی که سخنرانی های افراط گرایانه صورت می گیرد، حوادث مسلحانه و تروریستی رخ می دهد و کسی هم دستگیر نمی شود ، (با اشاره به نهادهای امنیتی) معلوم است که مسبب این حوادث چه کسی و چه کسانی پشت این عملیات های تروریستی هستند.

از سوی دیگر یکی از کاربران در رسانه ایکس ویدیویی منتشر کرده و گفته است که قبیله مهاجم مقبل (که در گذشته حملات زیادی علیه مناطق شیعه نشین انجام داده است) در حضور نیروی سپاه مرزی FC و ارتش مشغول ساخت خاکریز برای آغاز مجدد جنگ می باشد.

این کاربر در ادامه نوشت: این کلیپ دلیلی است برای کسانی که از من انتقاد می کنند که چرا به نهادهای امنیتی و نظامیان تروریست می گویم.

 

ارسال نظر

 
1