خبر فوری

 
 
حمله تحریک طالبان پاکستان به کاروان مشاور نخست وزیر پاکستان در شانگلا
کد خبر :1484763604

13:13 1402/04/04


برچسب ها : TTP, پذیرش مسئولیت حمله, تحریک طالبان پاکستان, حمله تروریستی, مهندس امیر مقام,

کاوران سیاسی مشاور نخست وزیر پاکستان در شهرستان شانگلا مورد حمله قرار گرفت که گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت آن را برعهده گرفت.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| عناصر تروریستی کاروان امیر مقام مشاور نخست وزیر پاکستان و از رهبران حزب مسلم لیگ (ن) را در منطقه مارتونگ شهرستان شانگلا مورد حمله قرار دادند که براساس گزارش ها، این حمله تلفات جانی نداشت.

براساس جزئیات منتشر شده، درپی آتش گشودن متقابل محافظان مشاور نخست وزیر پاکستان، عناصر تروریستی از محل فرار کردند. گفتنی است نیروی پلیس عملیات جستجوی عاملان این حادثه در منطقه را آغاز کرد.

از طرفی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

محمد خراسانی سخنگوی این گروه تروریستی در بیانیه آورده است که مجاهدین سعی کردند کاروان امیر مقام را با مین در شهرستان شانگلا مورد حمله قرار دهند اما به دلیل خرابی تکنیکی، مین منفجر نشد، اما مجاهدین طی کمین با نیروی پلیس وارد درگیری شدند که تعدادی از آنها را به قتل رسانده و تعدادی را زخمی کردند.

گفتنی است باتوجه به بیانیه های مختلف این گروه تروریستی که در آن ادعا شده بود تنها هدف این گروه نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان می باشد و به هیچ گروه سیاسی حمله نخواهد شد و آمار تلفات جانی غیرنظامیان در حملات تروریستی به صفر رسیده است، این حمله از سوی تی تی پی نه تنها سوالات مختلفی را مطرح بلکه ادعاهای این گروه را نیز تکذیب می کند.

احسان الله احسان سخنگوی سابق این گروه تروریستی در پیام توییتری نوشت: رهبری فعلی تحریک طالبان پاکستان سیاست عدم هدف قرار دادن افراد سیاسی را در مانیفست خود اعلام کرده بود اما امروز با حمله به امیر مقام مسئولیت آن را پذیرفته اند، سوال این است که آیا این سیاست لغو شده است یا اینکه درج آن در مانیفست دروغ بود؟

وی افزود: حمله به امیر مقام نشان دهنده بی مسئولیتی رهبری تحریک طالبان پاکستان است زیرا آنها اعلام کرده بودند که افراد سیاسی را هدف قرار نمی دهند، بنابراین حمله با دروغ و فریب اعتبار آنها را تحت تأثیر قرار می دهد و نمی توان توجیه اخلاقی برای این حمله ارائه کرد. سخنگو باید توضیح دهد.

 

تکمیلی:

در بیانیه ای که امروز یکشنبه (4 تیر) از سوی محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در تشریح این حمله منتشر شده، آمده است که مانیفست تحریک طالبان واضح و شفاف می باشد. نهادهای امنیتی و عوامل آنکه به طور مستقیم در وارد آوردن تلفات به مجاهدین نقش دارند، از اهداف ما می باشند.

در ادامه بیان شد که مهندس امیر مقام در فهرست مجرمین تحریک طالبان پاکستان قرار دارد، زیرا او به طور مستقیم در شهادت دهها تن از علما و مجاهدان دست داشته است و به همین دلیل او از اهداف ما می باشد. همچنین دیگر افراد مانند او نیز که به صورت مستقیم در مبارزه با مجاهدین دست دارند هم از اهداف ما می باشند. البته اگر هر یک از این افراد بر این باور است که مرتکب چنین جرمی نشده است می تواند با کمیسیون شکایت ما تماس گرفته و توضیحات خود را ارائه کند.

 

 

ارسال نظر

 
1