خبر فوری

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان و دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن به گفتگو و رایزنی پرداختند.

در این دیدار دستیار وزیر امور خارجه آمریکا بر تعهد واشنگتن به تقویت روابط پاکستان و ایالات متحده آمریکا تأکید کرد.

مقامات دو کشور با تمرکز بر ارتقاء مشارکت های اقتصادی دوجانبه بر توسعه روابط میان دو کشور در حوزه های انرژی تجدید پذیر، کشاورزی، انعطاف پذیری آب و هوا و صنعت فناوری تأکید و توافق کردند.

محمد اورنگزیب همچنین دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی را در مورد دستور کار اصلاحات پاکستان در راستای گسترش پایه مالیاتی، ساده سازی بخش انرژی و خصوصی سازی، مطلع ساخت.

در این نشست همچنین شناسایی فرصت های سرمایه گذاری آمریکا در فناوری اطلاعات، انرژی های تجدیدپذیر، کشاورزی و استخراج مواد معدنی مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

در پایان نیز وزیر دارایی بیان کرد: پاکستان متعهد به همکاری نزدیک با شرکت مالی توسعه بین المللی و بانک صادرات-واردات ایالات متحده آمریکا برای توسعه متقابل است.

این نشست در حالی صورت گرفت که در اوایل سال جاری، دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی که در نشست کمیته فرعی وزارت امور خارجه ایالات متحده در واشنگتن مطرح شد، اظهار داشت: پس از آنکه دولت اسلام آباد ساخت یک بخش 80 کیلومتری خط لوله گاز ایران-پاکستان (IP) را در فوریه تصویب کرد، آمریکا در تلاش است تا ساخت این پروژه را متوقف کند.

ارسال نظر

 
1