خبر فوری

 
فرمانده ارتش پاکستان: آنهایی که به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و ارتش هستند، شکست خواهند خورد
کد خبر :1454261157

12:29 1403/06/17


برچسب ها : TTP, ارتش پاکستان, امنیت ملی, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, ژنرال سید عاصم منیر احمد, فرمانده ارتش پاکستان, نیروهای مسلح پاکستان,

فرمانده ارتش پاکستان طی سخنانی با تاکید بر اینکه عناصر تی تی پی را خاتمه ی آنها سرکوب خواهیم کرد خطاب به عناصری که به دنبال ایجاد شکاف میان نیروهای مسلح و مردم پاکستان هستند، گفت که شکست خواهید خورد.


راولپندی: به گزارش راز نیوز| ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان طی سخنرانی در مراسم "روز دفاع پاکستان" در ستاد کل نیروهای مسلح پاکستان خطاب به افراد یا عناصری که به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و نیروهای مسلح هستند، با تاکید بر این موضوع که طبق معمول شکست خواهند خورد، افزود: ارتباط میان نیروهای مسلح و مردم، ارتباط قلبی است و ملت همواره از نیروهای مسلح حمایت کرده است و این ارتباط مستحکم ضامن شکست دشمن است. همه عواملی را که هرج و مرج، بلاتکلیفی و ناامیدی را در ملت گسترش می دهند، با اتحاد و همسویی ذهنی خود شکست خواهیم داد. اهداف شوم تضعیف وحدت ملی هرگز موفق نخواهد شد.

شایان ذکر است در این نشست به همراه شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، دیگر مقامات عالی رتبه نظامی و سیاسی هم حضور داشتند.

عملیات عزم استحکام

وی ادامه داد: قدرت هایی که باتوجه به ابتکارات صورت گرفته در راستای امنیت ملی به دنبال ایجاد شکاف میان ملت و نیروهای مسلح و ایجاد ابهام می باشند، مثل همیشه شکست خواهند خورد . برنامه "عزم استحکام" یک حلقه ای از برنامه اقدام ملی است که راهبرد های ملی و حاکمیت علیه تروریسم و افراط گرایی را یکپارچه کرده است.

ژنرال عاصم منیر افزود: "عزم استحکام /ثبات قاطع" نام عملیات بزرگ و جدیدی نیست که بر اساس آن بخواهیم مردم و ساکنان منطقه ای را از محل زندگیشان خارج کنیم. این طرح برای امنیت ملی اجتناب ناپذیر است.

کشمیر و فلسطین

فرمانده ارتش پاکستان طی صحبت پیرامون مسئله جامو و کشمیر، برپایی صلح پایدار در منطقه را در گرو حل شدن این مسئله برشمرد و تاکید کرد که به حمایت سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی خود تا دستیابی مردم کشمیر به حق مسلم شان، ادامه خواهیم داد.

وی در مورد مسئله فلسطین، گفت: جنایات اسرائیل در غزه نقض صریح قوانین بین المللی و انسانی است و پاکستان در عرصه آتش بس فوری در غزه فعال می باشد.

او با ادامه دادن به گفتگو در مورد مسائل داخلی، اظهار کرد که یکصدا شدن علیه فتنه، پیام پاکستان، مدیریت جدی مرزهای غربی، الحاق مناطق قبایلی به ایالت ها و ابتکارات در راستای توسعه اجتماعی و اقتصادی در ایالت های بلوچستان و خیبر پختون خوا موفقیت هایی هستند که نتیجه عزم راسخ حاکمیت پاکستان و جانفشانی های شهدا و مجروحین می باشد.

سرکوبی فتنه

ژنرال عاصم منیر، افزود: من به تمامی قدرت های خارجی دخیل در ترویج تروریسم در پاکستان تضمین می دهم که نیروهای مسلح و ملت پاکستان به خوبی دفاع از تمامیت ارضی را می دانند و هیچگاه اجازه نخواهند داد اهداف شوم شما موفق شوند.

" اعتقاد کامل به آینده روشن پاکستان جزء لاینفک پاکستانی بودن است، پاکستانی بودن مفهومی است که در جهان به ما جایگاه یک ملت را فراتر از هرگونه تبعیض می دهد ، این هویت ماست که این دسته گل زیبا از مردمان با رنگ ‌ها، نژاد ها، آیین ‌ها، زبان‌ ها و سنت ‌های محلی مختلف را به هم پیوند می‌دهد.

وی افزود: ما خوارج (تحریک طالبان پاکستان) دخیل در تروریسم و افراط گرایی را تا خاتمه ی آنها در هر کجا که بیابیم، سرکوب خواهیم کرد.

به خاطر وحدت ملی نگذارید اختلافات سیاسی به نفرت تبدیل شوند

ژنرال عاصم منیر گفت که برای وحدت ملی، لازم است که ما از حقوق اقلیت ها مطابق با قانون اساسی پاکستان با دوری از نابردباری مذهبی محافظت کنیم و اجازه ندهیم اختلاف دیدگاه های سیاسی به نفرت تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد که تغییرات در حال انجام در سطح منطقه ای و بین المللی باعث ایجاد تاثیرات عمیق در پاکستان می شوند؛ این تاثیرات تنها تا امور امنیتی محدود نمی شوند بلکه تاثیرات بلندمدت اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن به وضوح قابل مشاهده است.

ارسال نظر

 
1