خبر فوری

 
سفر معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده به پاکستان
کد خبر :144852125

16:09 1402/10/23


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, دولت موقت, روابط دوجانبه, معاون وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

ریچارد راهول ورما معاون وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین مرحله از سفر خود به خاورمیانه و آسیای جنوبی، طی سفر به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان، با مقامات عالی رتبه این کشور، شخصیت های برجسته تجاری، سازمان های بین المللی و شرکای همفکر، دیدار کرد.


 

اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ریچارد راهول ورما معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور مدیریت و منابع در آخرین مرحله از سفر خود به خاورمیانه و جنوب آسیا، با مقامات عالی رتبه پاکستان، سازمان های بین المللی و شرکای همفکر خود در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان دیدار کرد.

وی با بررسی موضوع اسکان مجدد افغان ها در کشورشان، گفت: تامین امنیت و مراقبت از امکانات اولیه برای شهروندان افغان که برای ایالات متحده خدمت کرده اند بر عهده آمریکا می باشد. وی همچنین در مورد مسائل مختلف در مورد توسعه بیشتر روابط پاکستان و ایالات متحده، منافع مشترک و همکاری های گسترده تر گفتگو کرد.

ریچارد راهول ورما همچنین با چهره های کلیدی جامعه تجاری در مورد اقدامات تشویقی اصلاحات اقتصادی گفتگو کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا گفته است که کشورش به حمایت و کمک با پاکستان در زمینه تجارت و سرمایه گذاری و روابط دوجانبه بهتر ادامه خواهد داد.

به گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده، وی از 8 تا 12 ژانویه به اسرائیل، اردن، عراق و پاکستان سفر کرد و در تل آویو، اورشلیم، بغداد، اربیل و امان، با کارکنان سفارتخانه ها و سرکنسولگری مربوطه ایالات متحده دیدار کرد تا از کار آنها تشکر و در مورد مسائل مدیریتی گفتگو کند، و دیدگاه های آنها را در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای بشنود.

در ادامه گفته شد که معاون وزیر در بغداد با نخست وزیر محمد شیعه السودانی ملاقات کرد و در مورد تعهد ما به عراقی امن، باثبات و مستقل بحث کرد. وی بر اهمیت نزدیکی عراق و آمریکا و همکاری در مقابله با تهدیدات امنیتی مشترک تاکید کرد.

ورما معاون وزیر خارجه، در اسلام آبا در مورد طیف گسترده ای از منافع مشترک و زمینه های همکاری متقابل برای پیشبرد روابط دوجانبه گفتگو کرد. او با مقامات ارشد پاکستانی، سازمان‌های بین‌المللی و شرکای همفکر خود دیدار کرد تا بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده برای کمک به افغان‌هایی که قبلاً با یا به نمایندگی از دولت ایالات متحده کار می‌کردند، تأکید کند. معاون وزیر منافع متقابل ما در حفاظت از جمعیت های آسیب پذیر و تسهیل اسکان مجدد برای آن افغان های واجد شرایط را مورد بحث قرار داد.

ارسال نظر

 
1