خبر فوری

 
موج جدید ناآرامی ها در پاراچنار طی حمله عناصر تکفیری به شیعیان
کد خبر :1434733268

11:28 1403/05/04


برچسب ها : افراد تکفیری, پاراچنار, تیراندازی, درگیری مسلحانه, شیعه, شیعه کشی, شیعیان پاکستان, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه, گروه تروریستی سپاه صحابه, کرم ایجنسی,

شهرستان پاراچنار از روز گذشته مجددا شاهد درگیری های مسلحانه و آغاز موج جدید ناآرامی ها می باشد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| شهرستان پاراچنار از روز گذشته مجددا شاهد درگیری های مسلحانه و آغاز موج جدید ناآرامی ها می باشد.

بر اساس جزئیات واصله: درگیری روز گذشته میان دو قبیله مالی خیل و مدگی کلی در اثر تشدید تنش ها بر سر مسئله اراضی به درگیری مسلحانه منجر شد که این درگیری تاکنون 37 زخمی برجای گذاشته است.

پلیس محلی گزارش داد که شامگاه روز چهارشنبه درگیری مسلحانه در منطقه بوشهرو به دلیل تنش بر سر اراضی آغاز شد. همچنین روند تیراندازی در مناطق تری منگل نیز آغاز شده است و این تشدید درگیری باعث مسدود شدن بزرگراه شد.

جاوید الله معاون کمیسر منطقه می گوید که تلاش ها برای متوقف کردن تیراندازی ادامه دارد؛ وی از رهبران قبایلی خواست نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

شایان ذکر است عناصر تکفیری که به گزارش تحلیلگران تحت حمایت هیئت حاکمه نظامی پاکستان در منطقه کرم و اطراف پاراچنار اسکان داده شده اند، همواره در تلاش برای اشغال اراضی اهالی شیعه ساکن منطقه می باشند. این تنش و درگیری های مسلحانه که حداقل سالی دو مرتبه شدت میگیرند، همچنان ادامه دارند و بی توجهی دولت و نهادهای امنیتی به حل این مسائل و مشکلات نشان از عدم اشتیاق آنها به حل و فصل شدن آن می باشد.

اهالی شیعه که نه تنها اسناد و مدارک رسمی از اراضی را دارند، بلکه دادگاه عالی خیبر پختون خوا نیز به نفع آنها حکم صادر کرده است، همواره از سوی عناصر تکفیری که به گفته مردم محلی طالبان منتقل شده از افغانستان می باشند، هدف حملات مسلحانه با هدف اشغال اراضی قرار می گیرند.

حساب های کاربری فعال شیعه در گزارش های متعددی خبر از تشدید درگیری ها و محاصره مناطق شیعه نشین پاراچنار را داده اند؛ همچنین گفته می شود یک خودروی اهالی شیعه متعلق به انجمن حسینیه نیز در پاراچنار هدف تیراندازی قرار گرفته است.

ناگفته نماند که عید نظر فاروقی از عناصر تکفیری تروریستی سپاه صحابه و یکی از عوامل حملات مسلحانه علیه مناطق شیعه در کرم و پاراچنار، اوایل درگیری ها در غزه گفته بود که مسلمان های پاکستانی که اشتیاق به جهاد در غزه را دارند، به پاراچنار بیایند، اینجا هم می توان با کفار جنگید و نیازی نیست به غزه بروید.

ارسال نظر

 
1