خبر فوری

 
 
سوء قصد به جان فرماندار سابق سایه تی تی پی، در افغانستان
کد خبر :139047580

12:25 1402/05/26


برچسب ها : TJP, TTP, افغانستان, بمب کنترل از راه دور, پاکستان و افغانستان, تحریک جهاد پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, حزب الاحرار, هلاکت تروریست ها,

گزارش های منتشر شده در فضای رسانه ایکس حاکی از حمله در افغانستان با هدف سوء قصد به جان اسد آفریدی فرماندار سابق سایه دیره اسماعیل خان از جناح حزب الاحرار تحریک طالبان پاکستان می باشد.


کابل: به گزارش راز نیوز| گزارش هایی از سوی منابع خبری مختلف در فضای رسانه ایکس (توئیتر سابق) مبنی بر حمله با هدف سوء قصد به جان اسد آفریدی فرماندار سابق سایه دیره اسماعیل خان از جناح حزب الاحرار تحریک طالبان پاکستان منتشر شده است .

براساس گزراشات مختلف، این حمله که در منطقه براه خیل افغانستان انجام گرفت، منجر به مجروح شدن شدید فرماندار برکنار شده تی تی پی و کشته شدن دستکم چهار تن از همراهان او شده است.

 از طرفی برخی گزارش ها حاکی از هلاکت وی می باشد.

شایان ذکر است درپی حمله تروریستی به اردوگاه مرکزی ارتش پاکستان در ژوب ایالت بلوچستان در ماه ژوئیه میلادی که مسئولیت آن را گروه تروریستی  تحریک جهاد پاکستان یا همان تی تی پی برعهده گرفت، اسد آفریدی در پیامی این حمله از سوی تحریک جهاد را رد کرد و گفت چنین گروهی وجود خارجی ندارد و این حمله توسط نیروهای ما صورت گرفته است؛ با بالا گرفتن درگیری لفظی و پیام ها، تحریک طالبان پاکستان اسد آفریدی را از سمتش برکنار کرد. پس از این برکناری فرماندار سابق سایه دیره اسماعیل خان انتقادات تندی از شورای تحریک طالبان پاکستان انجام داد.

به گفته برخی منابع، حمله با بمب دست ساز کنترل شده رادیویی علیه اسد افریدی به احتمال زیاد عاملی از درگیری داخلی در جناح های تحریک طالبان پاکستان و اختلافات با رهبری مرکزی نور ولی محسود است.

 

بخوانید: حمله مجدد تروریستی به پایگاه نظامی در ژوب

 

ارسال نظر

 
1