خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دولت پاکستان با قرار گرفتن تحت فشار از سوی معترضان حزب مذهبی تحریک لبیک که به عنوان بازوی راست شناخته می شوند، ضمن اینکه نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را تروریست قرار داد، خواستار کشاندن وی به پای میز محاکمه به جرم ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین، شد.

گفتنی است این اظهارات را که رانا ثناء الله مشاور امور سیاسی و مردمی نخست وزیر پاکستان طی نشست خبری مشترک به همراه عطاء الله تارر وزیر صدا و سیما و رهبران تی ال پی ایراد کرد، بخشی از توافق انجام گرفته میان حزب سیاسی_مذهبی تحریک لبیک پاکستان TLP و دولت فدرال می باشد که برای پایان دادن به تحصن در حال انجام صورت گرفت.

تحریک لبیک پاکستان که تحصنی از  23 تیر ماه 1403 با در دست داشتن مطالبات مختلف از جمله تروریست قرار دادن نخست وزیر اسرائیل توسط پاکستان، در تقاطع فیض آباد بزرگراه اسلام آباد به راولپندی آغاز کرده بود، روز جمعه 29 تیر ماه با پذیرفته شدن مطالبات خود از سوی دولت فدرال به تحصن پایان داد.

حافظ سعد رضوی رهبر این حزب سیاسی مذهبی خواستار قرار دادن نتیانیاهو نخست وزیر اسرائیل به عنوان تروریست در سطح دولتی، تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه به فلسطین و تحریم کالاهای اسرائیلی، شده بود.

مشاور امور سیاسی و مردمی نخست وزیر پاکستان در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: نتانیاهو یک تروریست و فردی است که مرتکب جنایات جنگی شده است.

مشاور ارشد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، افزود: ما درخواست می کنیم تا به جنایات نتانیاهو رسیدگی شود. ما قویا، اسرائیل و تمامی قدرت های دخیل در جنایات و اقدامات در حال انجام در فلسطین را محکوم می کنیم.

ثناء الله، اظهار کرد: ما به همراه اسرائیل، تمامی محصولات و شرکت هایی را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در ظلم و جنایات جاری در فلسطین نقش دارند را تحریم و محکوم کنیم.

دولت فدرال پاکستان همچنین به حزب تحریک لبیک وعده داد که تا اواخر ماه جاری میلادی محموله یک هزار تنی را برای مردم فلسطین ارسال خواهد کرد. پاکستان تاکنون 9 محموله کمک های بشردوستانه را به غزه ارسال کرده است.

گروه حماس ضمن استقبال از این ابتکار دولت پاکستان، آن را خوشایند قرار داد.

ارسال نظر

 
1