خبر فوری

 
باج 24 میلیارد روپیه ای نخست وزیر پاکستان به معترضان کشمیری
کد خبر :1352483998

14:42 1403/02/24


برچسب ها : ارتش پاکستان, اعتراضات, بودجه, پلیس کشمیر, تظاهرات, دولت پاکستان, دولت فدرال پاکستان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر کشمیر آزاد, کشمیر پاکستان,

در پی تشدید درگیری‌ها در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان و تأکید معترضان بر مطالبات خود مبنی بر دسترسی به برق و آرد ارزان قیمت، نخست وزیر پاکستان با اختصاص 24 میلیارد روپیه به این منطقه آشوب زده موافقت نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی تشدید درگیری‌ها در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان و تأکید معترضان بر مطالبات خود مبنی بر دسترسی به برق و آرد ارزان قیمت، نخست وزیر پاکستان با اختصاص 24 میلیارد روپیه به این منطقه آشوب زده موافقت نمود.

در اوایل هفته جاری به دنبال سرکوب تظاهرات مردمی در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان، خیابان‌های این منطقه به صحنه درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس تبدیل گشت که در نتیجه این درگیری‌ها یک نیروی پلیس کشته و بیش از 90 تن دیگر نیز مجروح شدند.

این تظاهرات پس از 3 روز همچنان در منطقه کشمیر ادامه دارد و مردم نقاط مختلف کشمیر در حال عزیمت به شهر مظفرآباد مرکز این منطقه هستند و تمامی مشاغل و حمل و نقل در این منطقه برای پنجمین روز متوالی تعطیل هستند.

به دنبال وقوع این حوادث، نشستی ویژه با محوریت بررسی اوضاع کشمیر تحت کنترل پاکستان به ریاست محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و با حضور نخست وزیر منطقه کشمیر، وزرای دولت محلی این منطقه، وزرای دولت فدرال و رهبران احزاب ائتلافی در اسلام آباد برگزار گردید.

در این نشست پس از بررسی تفصیلی مطالبات معترضان کشمیری، نخست وزیر پاکستان با پرداخت فوری 24 میلیارد روپیه معادل 86.25 میلیون دلار برای منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان موافقت نمود.

با این حال در بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان محل و نحوه استفاده این بودجه عنوان نشده است.

این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که هیئت عالی رتبه صندوق بین المللی پول به منظور مذاکره با دولت اسلام آباد در خصوص برنامه وام بلندمدت به منظور نجات اقتصاد بحرانی پاکستان در این کشور حضور دارد.

به گزارش رسانه‌های آگاه مذاکرات میان دولت و کمیته مشترک مردمی شب گذشته در شهر راولاکوت صورت گرفت و علاوه بر دبیر ارشد منطقه کشمیر برخی از رهبران کمیته مردمی نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

در این مذاکرات کمیته مشترک مردمی بر مطالبات خود مبنی بر عرضه برق با نرخ هزینه تولید، تخصیص یارانه به آرد، تعیین اوقات کار بانک‌های کشمیر، احیای انجمن‌های دانشجویی، تخصیص بودجه از سوی نمایندگان شهرداری، بازسازی برج رتهوعه و پایان امتیاز ویژه برای قشر بالادست جامعه تأکید نمودند که هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشت. به دنبال بی نتیجه بودن این مذاکرات عمر کشمیری یکی از اعضای کمیته مشترک مردمی با انتشار پیامی تصویری از ادامه روند راهپیمایی اعتراضی به سمت منطقه دهیر کوت خبر داد.

این راهپیمایی پس از طی مسافت یک ساعته از منطقه راولاکوت به منطقه دهیر کوت رسید و پس از استراحت شبانه، مجدداً صبح امروز به سمت مظفرآباد حرکت نمود.

ارسال نظر

 
1