خبر فوری

 
 
دستگیری یک تروریست و یک تسهیل گر در منطقه چارباغ شهرستان سوات
کد خبر :1251754288

15:28 1402/03/16


برچسب ها : TTP, بازرس کل پلیس خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, دستگیری تروریست ها,

اختر حیات گنداپور بازرس کل پلیس خیبر پختون خوا در نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه طی عملیات مبتنی بر اطلاعات در منطقه چارباغ شهرستان سوات یک تروریست و یک تسهیل گر وابسته به تحریک طالبان پاکستان TTP را دستگیر کرده ایم.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| اختر حیات گنداپور بازرس کل پلیس خیبر پختون خوا در نشست مطبوعاتی خود  با بیان اینکه طی عملیات مبتنی بر اطلاعات در منطقه چارباغ شهرستان سوات یک تروریست و یک تسهیل گر را دستگیر کرده ایم، گفت: تروریست رفیع الله ملقب به جواد و  عصمت الله از تسهیل گران محلی دستگیر شده اند.

وی افزود: هرساله تلاش می شود در دوران تعطیلات، صلح و امن منطقه هدف قرار گیرد و این تلاش ها از کشورهای همسایه برنامه ریزی می شوند، اما ما نیز تلاش جدی داریم تا این بار امنیت سوات باقی بماند.

بازرس کل پلیس بیان داشت که مورخه 23 مه (2 خرداد) نیروی پلیس درپی اطلاعات سری عملیاتی را در بلندی های بنجوت انجام داد که با رسیدن نیروی پلیس به محل، تروریست ها یک شهروند را به قتل رسانده بودند و با آغاز تبادل آتش میان نیروی پلیس و تروریست ها، یک نیروی پلیس بخش ایلیت به نام وقار خان زخمی شد. این تبادل آتش و درگیری تا چندین ساعت به طول انجامید و برخی از تروریست ها به دلیل تاریکی شب موفق به فرار شدند.

اختیر حیات گنداپور در ادامه گفت که تمامی منابع و ابزار برای دستگیری این افراد بکار گرفته شد و درپی آن عصمت الله از تسهیل گران محلی از منطقه چارباغ دستگیر شد، او مسیر امن برای تروریست ها فراهم می کرد.

وی افزود: بر مبنای همین اطلاعات یک تروریست به نام رفیع الله ملقب به جواد نیز از چارباغ دستگیر شد. افراد دستگیر شده وابسته به گروه سلیم باغ تحریک طالبان پاکستان TTP می باشند. تروریست رفیع الله، در سال 2012 میلادی به همراه خانواده اش به افغانستان منتقل شده بود و سال گذشته میلادی وارد سوات شده است. رفیع الله با در دست داشتن پاسپورت و کارت ملی جعلی با هویت جعلی چندین مرتبه از مرز طورخم (مرز مشترک پاکستان-افغانستان) به کشور افغانستان رفته بود. مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات از تروریست ها کشف و ضبط شده است، این افراد در پرونده های ترور و حملات مختلف تحت تعقیب قرار داشتند. تروریست ها به برنامه ریزی برای ترور شخصیت های مهم و اخاذی از اعضای مجلس اعتراف کرده اند.

وی همچنین بیان داشت که از نزد تروریست ها، لباس های نیروهای ویژه هم کشف شده است؛ شخصیت های مهم و حتی افسران دولتی نیز از تسهیل گران این افراد می باشند که به زودی دستگیر و به رسانه ها معرفی خواهند شد.

ارسال نظر

 
1