خبر فوری

 
 
کشته و زخمی شدن 25 نظامی ارتش پاکستان در حملات تروریستی یک هفته گذشته تحریک طالبان
کد خبر :1168000317

11:36 1402/05/19


برچسب ها : TTP, پذیرش مسئولیت حمله, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, حملات تروریستی, خیبر ایجنسی, وزیرستان جنوبی,

محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP در بیانیه های جداگانه ای مسئولیت حملات تروریستی یک هفته گذشته علیه نیروهای امنیتی در نقاط مختلف از ایالت خیبر پختون خوا را برعهده گرفت.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP در بیانیه های جداگانه ای مسئولیت حملات تروریستی یک هفته گذشته علیه نیروهای امنیتی در نقاط مختلف از ایالت خیبر پختون خوا را برعهده گرفت.

به گفته سخنگو : مجاهدین خودروی سرهنگ دوم را در منطقه سلِ روفه کانیکرم بخش بدر واقع در وزیرستان جنوبی را 18 مرداد با مین هدف حمله قرار دادند که منجر به زخمی شدن شدید 4 نظامی از جمله شخص سرهنگ دوم شد.

وی اظهار داشت که مجاهدین 15 مرداد، طی حمله ای به پاسگاه ارتش در منطقه وچ وام سپینا بخش شوال واقع در وزیرستان جنوبی، 1 نظامی را کشته و 1 تن دیگر را زخمی کردند درحالیکه یک دوربین را نیز منهدم کردند. حمله دوم صبح 18 مرداد در همین بخش اما منطقه کوفه خوله لره علیه یک پاسگاه نظامی انجام گرفت که در این بین یک دوربین منهدم و احتمال تلفات نیز زیاد است.

محمد خراسانی در ادامه بیان داشت که مجاهدین مورخه 13 مرداد کاروان نظامی را طی عملیات کمین در منطقه اوس پاس بخش تیارزه در وزیرستان جنوبی مورد حمله قرار دادند که در این حمله 6 نظامی کشته شدند. حمله دوم نیز حدود چهار روز قبل در این بخش منطقه خیسوره با مین صورت گرفت که 1 نظامی کشته شد.

خراسانی در پیامی دیگر گفت: ظهر 18 مرداد، مجاهدین طی تیراندازی در منطقه اخوندخیل بخش میریان شهرستان بنون، پاسبان کامران را به هلاکت رساندند.

وی با پذیرش مسئولیت حمله شب 18 مرداد در خیبر ایجنسی، تصریح داشت: مجاهدین حمله چریکی با سلاح های سبک و سنگین از جمله سلاح لیزری در منطقه لنداور بخش باره تیرامیدان واقع در خیبر ایجنسی انجام دادند . در این حمله 3 نظامی دشمن کشته و 2 تن زخمی شدند درحالیکه دو دوربین نیز منهدم شد و مجاهدین به صورت امن به پناهگاه های خود رسیدند.

 

سخنگو بیان داشت: مجاهدین مورخه 11 مرداد کاروان نیروهای سپاه مرزی FC در منطقه تیپ سر بخش شکتوئی در وزیرستان جنوبی را با بمب کنار جاده ای هدف قرار دادند که درپی آن 3 نظامی کشته و 3 نیز زخمی شدند.

ارسال نظر

 
1