خبر فوری

 
آمریکا به دنبال لاپوشانی اختلافات خود با پاکستان
کد خبر :105758236

20:04 1403/02/07


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تحریم, تحریم های آمریکا, سامانه موشکی, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, وزارت امور خارجه آمریکا,

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هیچ گونه اختلافی بین ایالات متحده و پاکستان وجود ندارد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هیچ گونه اختلافی بین ایالات متحده و پاکستان وجود ندارد.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرده است که با وجود تحریم های اخیر علیه شرکت هایی که ادعا می‌شود قطعات موشکی را برای پاکستان تأمین می کردند، هیچ گونه اختلافی بین ایالات متحده و پاکستان وجود ندارد.

وی در جریان یک نشست خبری، نگرانی‌ها را در مورد تنش‌های احتمالی ناشی از تحریم های اخیر علیه شرکت‌هایی که ادعا می‌شود قطعات موشکی پاکستان را تامین می‌کنند، کاهش داد و گفت: "پاکستان یکی از مهمترین شرکای ما در منطقه است."

وی افزود: ایالات متحده آمریکا به همکاری با دولت پاکستان به ویژه در بخش های امنیتی و تجربی ادامه خواهد داد.

ودانت پاتل با یادآوری اینکه وزیر دارایی پاکستان هفته گذشته در واشنگتن حضور داشت و با اعضای وزارت خارجه آمریکا رایزنی کرد، گفت: روابط دو کشور قوی است و تلاش می کنیم آن را تقویت کنیم.

هفته گذشته دولت جو بایدن 4 شرکت چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری در برنامه موشکی بالستیک پاکستان تحریم کرد و بلافاصله ودانت پاتل طی یک جلسه توجیهی تصریح کرد: تحریم ها به این دلیل اعمال شده اند که این نهادها "منبع سلاح های کشتار جمعی" هستند.

وی در پایان این نشست خبری خود خاطر نشان کرد: ایالات متحده آمریکا به اقدامات خود علیه شبکه های خطرناک اشاعه تسلیحات در هر کجا که باشند، ادامه خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید: پاکستان در دوراهی دوستی یا دشمنی با آمریکا

ارسال نظر

 
1