خبر فوری

 
الحاق نیروهای تحریک طالبان و همکاری این گروه تروریستی با داعش
کد خبر :10371833

16:54 1402/04/11


برچسب ها : TTP, ائتلاف تروریستی, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریست های داعش, تروریسم, داعش, همکاری نظامی,

به گفته گزارش، بیشتر اعضای تحریک طالبان پاکستان (TTP) خود را با داعش همسو کرده اند و برای جلوگیری از تحریک امارت اسلامی افغانستان به فعالیت خود تحت نام تحریک طالبان پاکستان ادامه خواهند داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع خبری در توییتر در گزارشی مدعی شده اند که بیشتر اعضای تحریک طالبان پاکستان (TTP) خود را با داعش همسو کرده اند و برای جلوگیری از تحریک امارت اسلامی افغانستان به فعالیت خود تحت نام تحریک طالبان پاکستان ادامه خواهند داد.

به گفته منابع، فاش شده است که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از اعضای تحریک طالبان پاکستان به ویژه 91 نفر از اعضا و فرماندهان، سوگند وفاداری خود را به داعش اعلام کرده اند. این بدان معناست که این افراد علیرغم وابستگی به تحریک طالبان پاکستان خود را متعهد به حمایت و پیروی از ایدئولوژی و اهداف داعش کرده اند.

این پیشرفت قابل توجه است زیرا نشان دهنده نفوذ و جذابیت داعش برای برخی از جناح ها در داخل تحریک طالبان پاکستان است. این افراد با حفظ نام TTP در حالی که با داعش مرتبط هستند، ممکن است تلاش کنند تا احساس آشنایی را حفظ کنند و از جلب سوء ظن یا واکنش فوری از سوی امارت اسلامی در افغانستان اجتناب کنند.

تصمیم برای همسویی با داعش می تواند انگیزه های مختلفی از جمله شباهت های ایدئولوژیکی با تحریک طالبان پاکستان داشته باشد.

پیش از این پوستری به زبان پشتو در یک کانال رسانه ای حامی دولت اسلامی خراسانISKP منتشر شده بود که در آن از تحریک طالبان پاکستان TTP خواسته شد تا ضمن جدایی از طالبان افغانستان، از بیعت خود با طالبان افغانستان عقب نشینی و به دولت اسلامی در منطقه بپیوندد.

ارسال نظر

 
1