خبر فوری

 
 
کشف جسد رهبر ربوده شده حزب ملی مردمی بلوچستان
کد خبر :748572645

16:57 1399/12/09


برچسب ها : ANP, اسد خان اچکزئی, حزب عوامی ملی, حزب ملی مردمی, کویته,

جسد یکی از رهبران ربوده شده حزب ملی مردمی پاکستان به نام اسد خان اچکزئی که 5 ماه قبل از کویته ربوده شده بود، امروز در حوالی منطقه نو حصار واقع در شمال کویته یافت شد.


کویته: به گزارش راز نیوز| جسد یکی از رهبران ربوده شده حزب ملی مردمی پاکستان به نام اسد خان اچکزئی که 5 ماه قبل از کویته ربوده شده بود، امروز در حوالی منطقه نو حصار واقع در شمال کویته یافت شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اسد خان اچکزئی دبیر بخش اطلاعات حزب ملی مردمی پاکستان 5 ماه قبل از فرودگاه کویته مرکز ایالت بلوچستان به دست افراد مسلح ناشناس ربوده شده بود و جسد وی امروز در منطقه نوحصار کشف گردید.

پلیس به منظور انجام اقدامات اولیه جسد را به بیمارستان منتقل نموده است و سپس به اعضای خانواده وی تحویل خواهد داد.

اسفندیار ولی خان دبیرکل حزب ملی مردمی پاکستان طی اظهاراتی ضمن محکوم نمودن شدید قتل اسد خان اچکزئی ابراز داشت: دولت و دستگاه های امنیتی کشور در تامین امنیت شهروندان خود با شکست مواجه شده اند.

وی تصریح کرد: اسد خان اچکزئی از 4 ماه گذشته ناپدید شده است، حزب ملی مردمی در میادین و جایگاه های مختلف برای بازگرداندن وی فریادهای خود را بلند نموده است و حتی به مجامع قضایی و دادگاه عالی بلوچستان نیز مراجعه نمود اما دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور در بازگرداندن وی شکست خورده و در نتیجه امروز جسد بی جان وی کشف گردید.

وی با ابراز خشم و ناراحتی در خصوص ناتوانی سازمان های اطلاعاتی در حفاظت از جان اسد خان اچکزئی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین تن از اعضای حزب عوامی ملی در مقابله با تروریسم قربانی شده اند، ما بیش از این توانایی به دوش کشیدن اجساد عزیزانمان نیستیم، دولت و نهادهای مربوطه باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند و اطمینان حاصل کنند که از بروز چنین حوادثی جلوگیری به عمل خواهند آورد.

اسفندیار ولی خان افزود: این نخستین مرتبه نیست که جسد فردی پس از ربوده شده یافت می شود، حزب ملی مردمی نه تنها این اقدام را محکوم می کند بلکه از نهادها و مقامات مربوطه درخواست می کند در زمینه ربایش و به شهادت رساندن اسد خان اچکزئی تحقیقات نماید و تمامی عناصر دخیل در این جنایت را به مجازات برساند.

وی گفت: وقوع اینگونه اتفاقات عملکرد نهادهای مربوطه را دچار خدشه می کند، سوال مردم این است که کدام افراد دارای قدرت هستند که قادر به ربودن شهروندان در روز روشن می باشند، دستگاه های حاکمیتی در بازگرداندن افراد ربوده شده با شکست مواجه می شود و پس از گذشت چند روز اجساد مسله شده و شکنجه شده آنان شناسایی و کشف می شود.

ارسال نظر

 
1