خبر فوری

 
 
پاکستان: در صورت شکست در مذاکرات با تی تی پی، دولت افغانستان علیه آنها اقدام نظامی درپیش خواهد گرفت
کد خبر :1080013953

13:57 1400/08/17


برچسب ها : TTP, پاکستان و افغانستان, پاکستان و طالبان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, سفیر پاکستان در افغانستان, مبارزه با تروریسم, مذاکرات, منصور احمد خان,

منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان در گفت و گو با مطبوعات تصریح داشت که طالبان افغانستان متعهد شده است که در صورت عدم موفقیت مذاکرات پاکستان و تحریک طالبان، اقدام نظامی علیه این گروه های تروریستی را درپیش خواهد گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان پیش از به دست گرفتن کنترل کابل توسط طالبان افغانستان، درحال مذاکرات در زمینه تحریک طالبان پاکستان TTP و گروه های مسلح جدایی طلب بلوچ، با طالبان افغانستان بود که سالهاست این گروه ها از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می کنند.

براساس جزئیات، پاکستان به طور صریح از مقامات طالبان افغانستان خواسته بود که نه تنها از فعالیت های این گروه ها جلوگیری به عمل آید بلکه باید اقدام نظامی نیز انجام شود. پس از کنترل کابل به دست طالبان افغانستان در 15 اوت (24 مرداد 1400)، پاکستان فهرست گروه های تحت تعقیب را تحویل مقامات طالبان داده و از آنها خواست تا اینها را تحویل پاکستان دهند.

به گفته منابع آگاه از پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه، طالبان افغانستان به پاکستان پیشنهاد آغاز مذاکرات با تی تی پی و گروه های زیر مجموعه آن را داده و همچنین متعهد شد اقدام نظامی علیه این گروه ها را در صورت عدم موفقیت مذاکرات انجام دهد، پاکستان درپی این پیشنهاد مذاکرات با تحریک طالبان را آغاز کرد. براساس گزارش ها، سه نشست رو در رو میان پاکستان و تحریک طالبان در کابل و خوست انجام شد که در این بین سراج الدین حقانی سرکرده شبکه حقانی طالبان نقش میانجیگری در این دیدارها را ایفا نمود.

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از این نشست که در خوست افغانستان انجام شد، تحریک طالبان در ازای آزادی نیروهایش از بازداشت پاکستان، در زمینه آتش بس یکماهه با اسلام آباد توافق کرده است.

منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان در گفت و گو با مطبوعات با بیان اینکه نمی تواند اخبار مذاکرات پاکستان با تحریک طالبان را تایید یا تکذیب کند، افزود: روابط با تحریک طالبان یا گروه های زیر مجموعه آن را باید در چارچوب تلاش های ضد تروریسم و استراتژی مورد توافق پاکستان و دولت طالبان افغانستان دید.

وی اظهار داشت: در گروه های تروریستی افرادی وجود دارند که شاید آماده تفاهم باشند و سپس مجبور به انجام عملیات نظامی علیه دیگران باشیم. سفیر پاکستان در پاسخ به این سوال که آیا پاکستان درپی انکار دولت طالبان افغانستان از اقدام نظامی علیه این گروه ها مجبور به مذاکرات شده است، گفت: اینطوری نیست، دولت طالبان در هیچ مرحله ای نگفته است که از تحریک طالبان پاکستان محافظت می کند یا به آنها پناه می دهد، طالبان افغانستان به ما اطمینان دادند که علیه همه این گروه ها اقدام نظامی انجام خواهد شد.

ارسال نظر

 
1