خبر فوری

 
پاکستان: با وجود تحریم‌های آمریکا تجارت خود را با ایران حفظ خواهیم کرد
کد خبر :323401840

16:08 1397/08/18


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, ایالات متحده, ایران, پاکستان, چین, هند, وزارت امور خارجه پاکستان,

سیاست‌های جدید پاکستان در قبال کشورهای همچون ایران، هند، چین، عربستان سعودی، افغانستان و آمریکا.


به گزارش راز نیوز،  جلسه کمیته سیاست‌های خارجه با مدیرت سناتور طاهر مشهدی برگزار شد. طی این نشست دکتر محمد فیصل گفت: پاکستان هیچ‌گاه از تحریم‌های ایالات‌متحده علیه ایران تأثیر نمی‌گیرد، تحریم ایران علیه محصولات نفتی است و پاکستان از ایران نفت نمی‌خرد. وی افزود با ایران روابط خوبی خواهیم داشت، به دلیل سیاست‌های کشوری دیگر روابط خود را با ایران کم‌رنگ نخواهیم کرد. وی در ادامه افزود باوجود تحریم‌های ایالات‌متحده تجارت خود را با ایران همچنان ادامه خواهیم داد، ما می‌خواهیم بندر گوادر و بندر چابهار با کمک و همکاری یکدیگر تجارت کنند.

وی در مورد روابط پاکستان با هند گفت: ما خواستار مذاکره با هند بودیم اما هند از میز مذاکرات گریخت و به پیشنهاد عمران خان جواب منفی داد.

وی در مورد سیاست‌های پاکستان با ایالات‌متحده گفت: ما به‌جز مسئله افغانستان با آمریکا در ارتباط نیستیم، آمریکا میلیاردها دلار خرج کرده است اما تاکنون نتوانست در افغانستان امنیت کامل برقرار کند.

دکتر محمد فیصل گفت: طی هفته آتی در مسکو اجلاس امنیت افغانستان برگزار خواهد شد که در آن پاکستان نیز حضور پیدا خواهد کرد. وی افزود اجلاس سه‌گانه چین، پاکستان و افغانستان نیز ماه آینده در کابل برگزار خواهد شد.

وی در مورد سیاست‌های پاکستان در قبال عربستان سعودی گفت: پاکستان سیاست‌های خود را در برابر عربستان سعودی تغییر نداده است و همچنان برای حفاظت از مقامات مقدس عربستان سعودی آماده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: پیش‌تر پاکستان در مجلس تصمیم گرفت که در مسئله یمن بی‌طرف باشد اما طی آن پاکستان ضررهای بسیار دید اما پاکستان همچنان به آن پایبند است.

وی افزود به همراه چین خواستار روابط بهتر و بیشتر با ایالات‌متحده هستیم.

ارسال نظر

 
1