خبر فوری

 
نشست مشترک مسئولان پاکستان و ایران برای تسهیل امور زائرین اربعین حسینی
کد خبر :1720340401

10:50 1398/06/31


برچسب ها : اربعین حسینی, پاکستان و ایران, زائرین پاکستانی, مرز ایران و پاکستان, میرجاوه,

هیئتی از مقامات محلی دو کشور پاکستان و ایران به‌منظور هماهنگی در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی و تسهیل امور مربوطه، در نشستی مشترک به بررسی مشکلات و نیازهای ضروری زائرین پرداختند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز هیئتی از مقامات محلی دو کشور پاکستان و ایران به‌منظور هماهنگی در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی و تسهیل امور مربوطه، در نشستی مشترک به بررسی مشکلات و نیازهای ضروری زائرین پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئتی از مقامات محلی ایالت بلوچستان پاکستان به ریاست حبیب ناصر دستیار کمیسر استان دالبندین و هیئتی از مقامات بلندپایه مرزی جمهوری اسلامی ایران به ریاست سرهنگ حیدر مریدی به همراه جمعی از مسئولان محلی نیروهای امنیتی و اعضای گمرک و مهاجرت دو کشور با حضور در دفتر نیروهای اف سی پاکستان در شهر مرزی تفتان، موضوعات مختلف مربوط به امور زائرین را مورد بررسی قرار دارند.

طبق اعلام منابع آگاه در این نشست مقامات دو کشور توافق نمودند جهت تسهیل و تسریع در روند ورود زائرین پاکستانی به ایران و مقابله با هرگونه ازدحام جمعیت، تعداد 20 گیشه اختصاصی توسط طرفین راه اندازی و به کار گرفته شود.

همچنین به‌منظور انجام هماهنگی‌های لازم میان مقامات مرزی دو کشور و ارتباط مستمر، نماینده‌ای از سوی طرفین تعیین و اعلام خواهد شد.

مقامات پاکستانی در جریان این دیدار خواستار صدور اضطراری مدارک قانونی حضور در ایران، برای زائرینی که گذرنامه‌های خود را مفقود می‌نمایند شدند.

مقامات مرزی ایران نیز در این دیدار با اشاره به ورود اتوبوس‌های بومی پاکستان به ایران و سهیم بودن قابل توجه اتوبوس‌های پاکستانی در امر حمل و نقل زائرین، خواستار ورود وسایل نقلیه مطابق با استاندارد و دارای امکانات به ایران شدند.

همچنین قرار شد به‌منظور پیگیری توافقات و بررسی اقدامات صورت گرفته، ماه آینده نیز نشست مشترکی میان مقامات محلی دو کشور با حضور سران اداره‌های گمرک و مهاجرت طرفین برگزار گردد.

لازم به ذکر است در طول سال صدها تن از زائرین پاکستانی، به‌منظور انجام زیارت عتبات عالیات از طریق خاک ایران به عراق سفر می‌کنند که این روند در ایام محرم و صفر و به‌ویژه در ایام اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد به صورتی که ده‌ها تن از زائرین پاکستانی به‌منظور شرکت در اجتماع عظیم اربعین حسینی با عبور از مرز ایران خود را به عراق می‌رسانند.

نبود پیش بینی‌های لازم از سوی مقامات دو کشور به‌ویژه مقامات مرزی پاکستان باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای زائرین پاکستانی طی سال‌های گذشته شده بود، در سال‌های پیشین عدم وجود گیشه‌های لازم و ازدحام جمعیت، باعث کندی در روند ورود زائرین به خاک ایران و ایجاد هرج و مرج شده بود.

ارسال نظر

 
1