خبر فوری

 
مقامات طالبان پاکستان: 60 درصد از خواسته های تحریک طالبان توسط دولت و ارتش پاکستان پذیرفته شد
کد خبر :125353375

16:48 1401/03/09


برچسب ها : TTP, ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, سپهبد فیض حمید, فرماندهان تحریک طالبان پاکستان, مذاکرات,

گروه تروریستی تحریک طالبان (TTP) پاکستان مدعی شده است که 60 درصد از خواسته های این گروه از جمله آزادی زندانیان و ابطال پرونده ها در مذاکرات جاری با دولت پاکستان پذیرفته شده است، در حالی که سایر موضوعات نیز در حال بررسی می باشد.


 

پیشاور: به گزارش راز نیوز | گروه تروریستی تحریک طالبان (TTP) پاکستان مدعی شده است که 60 درصد از خواسته های این گروه از جمله آزادی زندانیان و ابطال پرونده ها در مذاکرات جاری با دولت پاکستان پذیرفته شده است، در حالی که سایر موضوعات نیز در حال بررسی می باشد.

حاجی بسم الله خان یکی از اعضای گردهمایی سنتی مناطق قبیله ای جرگه و همراه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در مذاکرات طی گفتگو با صدای آمریکا، توافق دولت پاکستان و تحریک طالبان جهت آزادی زندانیان و ابطال پرونده ها در روند مذاکرات جاری تایید کرد.

خبرگزاری صدای آمریکا برای صحت ادعاهای تحریک طالبان پاکستان با دولت و نهادهای امنیتی پاکستان تماس گرفت، اما تاکنون بیانیه ای صادر نکرده است.

تحریک طالبان (TTP) و ارتش پاکستان از یک ماه گذشته در افغانستان با میانجی گری طالبان افغانستان مذاکرات را آغاز کرده اند همچنین دو طرف با توجه به مذاکرات، آتش بس موقت تا 9 خرداد (30 می) اعلام کرده اند.

به گفته یکی از مقامات تحریک طالبان پاکستان، مذاکرات در مورد خروج نیروهای پاکستانی از مناطق قبیله ای سابق، احیای آن مناطق و به رسمیت شناختن تحریک طالبان پاکستان به عنوان یک گروه مسلح و اخذ مجوز آنها برای بازگشت به مناطق خود در روند گفتگوها می باشد.

وی در گفتگو با صدای آمریکا افزود: تحریک طالبان پاکستان اصرار دارد که این مذاکرات قوانین وضع شده و غیر شرعی در قانون اساسی پاکستان علیه تحریک طالبان پاکستان برداشته شود و اجرای آیین نامه نظام العدل در مناطق قبیله ای نیز در دست بررسی مذاکره قرار دارد.

مقامات طالبان بیان کرده اند که گفتگوهایی در راستای منتفی کردن تصمیم ادغام مناطق قبیله ای به خیبر پختون خوا، حذف کامل حملات هواپیماهای بدون سرنشین و خروج کامل نیروهای ارتش پاکستان از منطقه در جریان است.

اما پیش از این، دولت و ارتش پاکستان بر این عقیده بوده اند که مذاکره با تحریک طالبان پاکستان، در چارچوب قانون اساسی پاکستان، صورت گرفته و منافع ملی در اولویت قرار گیرد.

لازم به ذکر است که منابع طالبان افغانستان و تحریک طالبان پاکستان چند روز گذشته تایید کرده بودند که سپهبد فیض حمید فرمانده ارتش پاکستان در پیشاور برای گفتگو با فرمانده تحریک طالبان پاکستان به کابل سفر کرده و با ایشان دیدار داشته است در حالی که از سوی ارتش و دولت پاکستان هیچ گونه اظهاراتی بدست نیامده است.

ارسال نظر

 
1