خبر فوری

 
سفیر قطر: تلاش های ضد اسلام هراسی پاکستان ستودنی هستند
کد خبر :610581791

13:08 1400/04/02


برچسب ها : اسد قیصر, اقتصاد, پاکستان و قطر, تجارت, سخنگوی مجلس ملی پاکستان, سرمایه گذاری, سفیر قطر, کووید-19,

شیخ سعود بن عبدالرحمن بن فیصل الثانی سفیر قطر در اسلام آباد با اسد قیصر سخگوی مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ سعود بن عبدالرحمن بن فیصل الثانی سفیر قطر در اسلام آباد با اسد قیصر سخگوی مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.

براساس گزارش منتشر شده از این دیدار، طرفین در خصوص روابط دوجانبه پاکستان و قطر و امور مورد علاقه مشترک به رایزنی پرداختند.

اسد قیصر با بیان اینکه از قبل روابط خوبی میان دو کشور پاکستان و قطر بر مبنای ارزش های دینی، تاریخی و فرهنگی استوار هستند، گفت: با افزایش همکاری های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، بهداشت و آموزش در سطح پارلمانی، می توان فعالیت های اقتصادی کشور را بیش از پیش تقویت نمود.

وی افزود: تقویت همکاری های فیمابین من جمله در بخش انرژی، امری ضروری برای توسعه و رفاه کشور است. پاکستان علاوه بر زمینه های انرژی، صنعتی در دیگر بخش های اقتصادی نیز از سرمایه گذاران قطری استقبال می کند. فرصت های زیادی برای افزایش تجارت میان دو کشور وجود دارد. افزایش همکاری های پارلمانی نه تنها باعث نزدیکتر شدن دو کشور به یکدیگر می شود بلکه زمینه استفاده از تجربیات یکدیگر برای اعضای پارلمان های دوطرف را نیز فراهم می آورد. پاکستانی های مقیم قطر نقش بسزایی در رشد و توسعه قطر ایفا می کنند. این افراد با ارسال درآمد های خود به پاکستان، باعث کمک به ثبات اقتصادی و اجتماعی می شوند.

 

سفیر قطر در اسلام آباد، اظهار داشت: قطر، پاکستان را به عنوان برادر و یک شریک تجاری خود می داند. قطر به کمک خود در زمینه تجارت، آموزش و وبای کووید19 به پاکستان ادامه خواهد داد. وی ضمن تمجید از عملکرد دولت پاکستان در مبارزه با ویروس کرونا، ابراز داشت که قطر 1 میلیون واکسن کرونا برای پاکستان فراهم خواهد کرد. وی همچنین تلاش های پاکستان در خصوص روند فزاینده اسلام هراسی را نیز مورد قدردانی قرار داد و بر اتحاد، همبستگی و یکسو شدن کشورهای اسلامی تاکید ورزید.

ارسال نظر

 
1