خبر فوری

 
 
روسیه خواستار خویشتن داری هند و پاکستان شد
کد خبر :2073053965

17:03 1397/12/08


برچسب ها : پاکستان, روسیه, هند,

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو افزایش تنش ها میان هند و پاکستان را از نزدیک دنبال می کند و از هر دو کشور می خواهد تا خویشتنداری و بردباری خود را حفظ کنند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی کرملین افزود: ما به شدت از خبرهای منتشر شده در خصوص هند و پاکستان نگران هستیم و از هر دو طرف درخواست می کنیم تا نهایت بردباری خود را حفظ کنند.
ضمیر کابلوف رییس بخش جنوب آسیا در وزارت خارجه روسیه و همچنین نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان نیزگفت: ما به شدت نگران وضعیت پیش آمده هستیم. هند و پاکستان هر دو کشورهای دوست روسیه هستند. ما امیدواریم که تنش ها میان دو کشور در آینده ای نزدیک خاتمه یابد.
حمله انتحاری 14 فوریه(25 بهمن) گروه تروریستی موسوم به جیش محمد به نیروهای هندی در پولوامای کشمیر و کشته شدن دستکم 41 تن از آنها به تنشی دنباله دار در کشور تبدیل شد.
جنگنده های هندی سه شنبه به مواضع این گروه تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و گفته می شود، 200 تا 300 تن از آنها را کشتند.
در حالی که پاکستان امروز از سرنگون کردن دو جنگنده هندی در آسمان خود خبر داد، هند اظهارات اسلام آباد را بی مورد خواند و گفت، خطای خلبان موجب سقوط این جنگنده ها شد. هند نیز امروز از سرنگونی یک جنگنده پاکستانی خبر داد.
در پی تشدید تنش بین اسلام آباد و دهلی نو، 'عمران خان'، نخست وزیر پاکستان، امروز (چهارشنبه) خطاب به طرف هندی گفت: بیایید مجرایی برای مذاکره باز کنیم.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند، امروز با مقامات عالیرتبه این کشور، از جمله مشاور امنیت ملی، وزرای دفاع و خارجه و نیز مقامات اطلاعاتی کشور دیدار و درباره تحولات اخیر بین هند و پاکستان با آنها گفت وگو کرد.
استقلال پاکستان و جدایی از هند در سال 1947 میلادی، وقوع چندین جنگ میان دو کشور، رقابت در آزمایش های اتمی و پرتاب موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، بازداشت صیادان در آبهای آزاد، موضوع برداشت از حوزه های آبی مشترک، مشکلات اخذ روادید تجاری، اقدامات تروریستی در دو کشور، قربانی شدن شهروندان پاکستانی و هندی و انگشت اتهام بسوی اتباع دو کشور در این حملات و درگیری ها میان مرزبانان هند و پاکستان را می توان از دلایل عمده سردی روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور همسایه در منطقه جنوب آسیا عنوان کرد.

ارسال نظر

 
1