خبر فوری

 
راهپیمایی "مرگ بر آمریکا" هزاران نفری ملت تشیع پاکستان همزمان با تشییع پیکر مطهر شهدا در ایران
کد خبر :966084898

15:03 1398/10/17


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و ایران, تظاهرات, راهپیمایی, شهید, شیعه, قاسم سلیمانی, کراچی,

ملت تشیع پاکستان با راه اندازی راهپیمایی "مرگ بر آمریکا" و شرکت هزاران نفری در این راهپیمایی، با سر دادن شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، آمریکا شیطان بزرگ، همه ما سلیمانی هستیم، محبت و علاقه خود نسبت به شهدای حمله تروریستی آمریکا را ابراز داشته و این حادثه ناگوار و تلخ را محکوم کردند.


 

پاکستان: به گزارش راز نیوز| ملت تشیع پاکستان با راه اندازی راهپیمایی "مرگ بر آمریکا" و شرکت هزاران نفری در این راهپیمایی، با سر دادن شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، آمریکا شیطان بزرگ، همه ما سلیمانی هستیم، محبت و علاقه خود نسبت به شهدای حمله تروریستی آمریکا را ابراز داشته و این حادثه ناگوار و تلخ را محکوم کردند. ملت تشیع پاکستان با حضور پرشور خود در این راهپیمایی عظیم سراسری در کشور پاکستان علاوه بر اظهار همدردی با ملت ایران و جبهه مقاومت، مورد به خشم آمدن گروه های تروریستی و وهابی چون سپاه صحابه نیز شدند.
گفتنی است در این راهپیمایی که در اکثر نقاط کشور پاکستان برگزار شد، با حضور پرشور و کم نظیر جوانان، زنان، کودکان و افراد سالخورده روبرو بود.

 


همچنین تجلی‌گاه این راهپیمایی در شهر کراچی بود که به گفته مشاهد حسین عضو کمیته دائمی امور خارجی پاکستان حضور ملت تشیع در راهپیمایی مرگ بر آمریکا را جمعیتی بالغ بر صد هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت که این تنها آغاز راه است. علمای ملت تشیع نیز طی ایراد سخنرانی در تجلی‌گاه راهپیمایی در شهر کراچی، با به درد آمدن دل تمامی مسلمین و مخصوصا جامعه شیعه از چنین حادثه دردناک و ناگواری، به شدت اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرده و بیان داشتند: شما حضور پرشور ملت عراق را نیز در تشییع شهدا مشاهده کردید، این یک انسان معمولی نبود، دل های همه داغدار است.


حجت الاسلام والمسلمین شهنشاه حسین نقوی نیز در ادامه سخنرانی با اشاره به گروه مقاومت "حماس" گفت: این گروه شیعه نیست، اما به علت خدمات ارزنده این شخصیت، آنها نیز خود را داغدار اعلام کرده و سردار اسلام را به عنوان قهرمان خود معرفی کردند. ما ملت تشیع پیروان حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام هستیم و ایشان به ما آموخته اند که شیعه یعنی حامی مظلوم و دشمن ظالم؛ شاید تعداد خانواده های شیعه در فلسطین بسیار کم باشد اما ما به حکم امام خمینی (ره) از آنها نیز حمایت میکنیم زیرا آنها مظلوم هستند. ما با راه اندازی این راهپیمایی امن و حرکت به سمت کنسولگری آمریکا میخواهیم احساسات خود را نشان دهیم. وی خطاب به دولتمردان پاکستان اظهار داشت که آمریکا این سرزمین را به ما اهدا نکرده بود، سازندگان این کشور و سرزمین بزرگان ما بودند، علامه اقبال یک شخصیت سنی مصور این سرزمین بود و قائد اعظم محمد علی جناح به عنوان یک شخصیت شیعه این تصویر اقبال را اجرایی کرد. بنابراین هردو مذهب شیعه و سنی از بنیانگذاران این سرزمین هستند، سرزمین پاکستان منطقه آمریکا نیست، پاکستان یک کشور مستقل و خودمختار است، ما روز گذشته نیز به دولت گوشزد کرده بودیم که اگر در رابطه با استفاده از سرزمین پاکستان علیه کشور دوست و همسایه اسلامی فکر نیز کردند، شیعه و سنی درکنار یکدیگر به خیابان ها آمده و علاوه بر دفاع از کشور خود به همسایه خود نیز احترام خواهند گذاشت. ما شنیده ایم که ژنرال آصف غفور (فرمانده روابط عمومی ارتش پاکستان) و وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کردند که پاکستان علیه کشور همسایه خود مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، اما ماخواستار مشاهده‌ی پاکستان در یک گام جلوتر هستیم، سید شهنشاه حسین نقوی با توصیف کشور پاکستان به عنوان قلعه اسلام، بیان داشت که ما تنها کشور اسلامی دارنده سلاح هسته ای هستیم، به ژنرال باجوا اجازه دهید تا این بیانیه را نشر دهد که اجازه نخواهیم دادکوچکترین مشکلی برای کشور همسایه اسلامی پیش آید.

 

 

ارسال نظر

 
1