خبر فوری

 
 
دیدار هیئت تجاری اتاق بازرگانی و صنعت لاهور با همتایان ایرانی در تهران
کد خبر :1349890756

20:02 1400/12/02


برچسب ها : اتاق بازرگانی لاهور, اتاق بازرگانی و صنعت تهران, پاکستان و ایران, تهران, دیدار, رحیم حیات قریشی, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر پاکستان در ایران, گفتگو, همکاری دوجانبه, هیئت تجاری,

هیئت تجاری اتاق بازرگانی و صنعت لاهور به سرپرستی میان نعمان کبیر، رئیس اتاق بازرگانی لاهور، طی سفر به ایران دیدارهای سطح عالی در تهران پایتخت این کشور برگزار کردند.


 

تهران: به گزارش راز نیوز | هیئت تجاری اتاق بازرگانی و صنعت لاهور به سرپرستی میان نعمان کبیر، رئیس اتاق بازرگانی لاهور، طی سفر به ایران دیدارهای سطح عالی در تهران پایتخت این کشور برگزار کردند.

این هیئت همچنین در نشست هایی همچون ضیافت ناهاری به میزبانی رئیس اتاق بازرگانی تهران، مجمع بازرگانی ایران و پاکستان، نشست B2B با جامعه تجاری ایران و همچنین ضیافت شام به میزبانی رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران شرکت به عمل آوردند.

بحث و گفتگو در این نشست ها قطعا راه های برای توسعه تجارت، سرمایه گذاری مشترک بین بخش های خصوصی دو کشور ایجاد خواهد کرد.

میان نعمان کبیر رئیس اتاق بازرگانی و صنعت لاهور خطاب به این گردهمایی گفت: اتاق بازرگانی و صنعت لاهور به شدت به دیپلماسی تجاری اعتقاد دارد و در این راستا ارتباط منظم با جامعه تجاری خارجی برقرار است.

وی افزود: ایران و پاکستان همواره در جهت توسعه روابط دوستانه، همسایگی و همکاری های متقابل سودمند گام برداشته اند و ما کشور ایران را به عنوان همسایه و شریک تجاری مهم قلمداد می کنیم.

وی ادامه داد: ما روابط فرهنگی و دیپلماتیک قوی با کشور برادرمان ایران داریم، هر دو کشور دارای بازارهای بزرگی هستند.

رئیس اتاق لاهور با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های تجاری موجود میان دو کشور، به همتای ایرانی خود اطلاع داد که شرکت با مسئولیت محدود (LCC) در تلاش است تا بتواند راه های جدیدی برای تقویت همکاری های تجاری دوجانبه میا دو کشور پیدا کند.

میان نعمان کبیر هدف اصلی سفر هیئت اتاق لاهور به ایران را تقویت بیشتر روابط تجاری و سرمایه گذاری دو کشور عنوان کرد و گفت: پاکستان در ترویج سرمایه گذاری خارجی فعال است، ایران باید از فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در پاکستان استفاده کند.

وی گفت: انرژی های تجدید پذیر، ساخت و ساز، سی پک و راه آهن پاکستان به غیر از بخش تولید در زمینه های خودرو، بازار خرده فروشی، الکترونیک، ماشین آلات صنعتی و تجاری معدود ظرفیت های قابل توجه در پاکستان است. همچنین بخش‌های بالقوه‌ای که پاکستان و ایران می‌توانند تجارت را در آن افزایش دهند شامل منسوجات، داروسازی و برنج با ارزش افزوده است.

طی دیدار میان نعمان کبیر با سفیر پاکستان در ایران، رحیم حیات قریشی گفت: پاکستان و ایران شرکای تجاری قوی هستند و بایستی اقدامات فوری جهت توسعه تجارت دوجانبه صورت گیرد. وی از دیدار هیئت پاکستانی با همتایان ایرانی جهت توسعه روابط تجاری دو کشور ابراز امیدواری کرد و به همه همکاری های ممکن برای توسعه تجارت دوجانبه اطمینان داد.

ارسال نظر

 
1