خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران با نایب رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :1652276475

10:59 1400/11/29


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, پنجاب, دیدار, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, قاسم خان سوری, نایب رئیس مجلس ملی پاکستان,

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان با قاسم خان سوری نایب رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان با قاسم خان سوری نایب رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

نایب رئیس مجلس شورای ملی پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان برای روابط صمیمی دیرینه و برادرانه خود با ایران اهمیت ویژه ای قائل بوده و دولت پاکستان خواستار گسترش همکاری دوجانبه در بخش های پارلمانی و اقتصادی به منظور تقویت روابط بین ایران و پاکستان است.

وی افزود: دو کشور رابطه برادری و همسایگی ابدی با یکدیگر داشته و در مجامع بین المللی و منطقه ای موضع یکسان دارند. دو کشور همچنین در مجامع بین المللی و منطقه ای از موضع یکدیگر حمایت کرده اند.

وی همچنین با ابراز خرسندی از روابط کنونی ایران و پاکستان، گفت: افزایش سریع روابط بین دو کشور رضایت بخش بوده و تبادل هیئت های سیاسی، پارلمانی و دفاعی بین دو کشور نمایانگر آن می باشد.

وی سپس بر افزایش روابط پارلمانی بین دو کشور تاکید کرده و گفت: اعضای پارلمان ایران و پاکستان می توانند در افزایش روابط دوجانبه نقش ایفا کنند. دو کشور در سختی ها یکدیگر را یاری کرده و خواستار صلح و امنیت پایدار در منطقه از جمله کشمیر و فلسطین هستند.

وی علاوه بر این از موضع ایران در مسئله کشمیر تمجید کرده و گفت که حمایت ایران از مردم کشمیر برای پاکستان ارزشمند است.

وی در ادامه بر لزوم گسترش همکاری دوجانبه در بخش های اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرده و از ایجاد بازارچه های مرزی در اطراف مرزهای مشترک ایران و پاکستان ابراز خرسندی کرد و گفت که ایجاد این بازارچه های مرزی موجب تقویت تجارت و کسب و کار مردم بومی خواهد شد.

وی افزود: پاکستان 85 درصد کار بر بازارچه های مرزی در مرز پشین و مند را تکمیل کرده و انتظار می رود که ایران نیز در مورد این بازارچه های مرزی بر اساس اولویت اقدام خواهد کرد.

سفیر ایران نیز طی این دیدار گفت: ایران برای روابط دوستانه خود با پاکستان ارزش قائل بوده و دولت ایران خواستار تقویت روابط با پاکستان است.

وی همچنین با تشکر از دولت و مردم پاکستان برای حمایت از مواضع ایران در مجامع منطقه ای و بین المللی و موافقت با پیشنهاد افزایش همکاری های پارلمانی بین دو کشور، گفت که تبادل هیئت های پارلمانی بین دو کشور موجب افزایش همکاری و هماهنگی بین ایران و پاکستان شده و مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک تر خواهد کرد.

وی سپس نایب رئیس مجلس ملی پاکستان را از روند کار در بازارچه های مرزی در دو طرف مرز مشترک ایران و پاکستان آگاه کرده و گفت که ایران نیز خواستار ایجاد این بازارچه های مرزی بوده و بر اساس اولویت ها، اقداماتی در حال انجام است.

ارسال نظر

 
1