خبر فوری

 
دیدار سرکنسول ایران در کویته با وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان
کد خبر :964670579

16:13 1399/02/01


برچسب ها : پاکستان و ایران, تجارت, جام کمال خان, سرکنسول ایران,

محمد رفیعی سرکنسول ایران در کویته در دیدار با جام کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان، در مورد روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و گسترش همکاری های دوجانبه به گفتگو پرداخت.


کویته: به گزارش راز نیوز| محمد رفیعی سرکنسول ایران در کویته در دیدار با جام کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان، در مورد روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و گسترش همکاری های دوجانبه به گفتگو پرداخت.

سرکنسول ایران با تاکید بر لزوم عملی سازی تجارت کالا، گفت: تجارت کالا میان دو طرف در خاتمه دادن به فقر در منطقه مفید خواهد بود. در حال حاضر حدود 1700 کانتینر حاوی فرآورده های پتروشیمی و مقدار زیادی مواد خوراکی در مرز تفتان_میرجاوه منتظر صدور دستور عبور هستند. ایران طی دستور دولت دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران پس از انجام پروسه غربالگری زائران پاکستانی، کارت های بهداشت برای آنان صادر کردند تا در صورت مبتلا بودن هر یک از شهروندان پاکستانی به ویروس کرونا، ایران آنان را به صورت مجانی مورد معالجه قرار دهد.

محمد رفیعی همچنین اقدامات جام کمال خان و دولت ایالتی بلوچستان در مورد قرنطینه و سایر امکانات موجود در مرز تفتان برای کلیه مسافران در بازگشت از ایران در مدت زمان بسیار کم از طرف دولت ایالتی را مورد قدردانی قرار داد.

وزیر ارشد بلوچستان نیز ضمن ابراز تاسف و اندوه عمیق نسبت به ضایعه شهروندان ایرانی مبتلا به کرونا و قدردانی از تلاش های سرکنسول ایران، در زمینه ادامه فعالیت ها توسط محمد رفیعی در ایران به منظور گسترش و تقویت روابط میان دوطرف ابراز امیدواری کرد و گفت:  پس از خاتمه شیوع کرونا روابط میان دو کشور در تمامی زمینه ها بُعد جدیدی پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1