خبر فوری

 
 
دیدار بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با دکتر رئیسی رئیس جمهور ایران
کد خبر :508868331

10:32 1401/03/25


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و ایران, تهران, رئیس جمهور ایران, وزیر امور خارجه پاکستان, کاخ ریاست جمهوری,

وزیر امور خارجه پاکستان که در تهران به سر می برد روز گذشته با دکتر رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.


بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده است روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری اسلامی ایران با دکتر ابراهیم رئیسی به دیدار و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار به بررسی مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری دوجانبه و سطح همکاری ها و تبادلات تجاری میان دو کشور پرداختند و بر لزوم توسعه روابط میان دو کشور همسایه تاکید ورزیدند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار بر عزم اسلام آباد برای تعمیق روابط دوستانه میان دو کشور تاکید ورزید و گفت: پاکستان و ایران دارای روابط مبتنی بر ارزش های مشترک فرهنگی، تاریخی و مذهبی هستند.

وی سپس به تشریح اهمیت تبادل هیئت های عالی رتبه میان دو کشور برای گسترش تجارت مرزی و فعال سازی بازارچه های پایدار مرزی، توسعه روابط در زمینه های اقتصادی و انرژی و ایجاد تسهیلات برای زائران پاکستانی در ایران پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین موضوع انتقال زندانیان پاکستانی موجود در زندان های ایران را نیز مطرح کرد.

دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد تهران نیز خواستار توسعه روابط تاریخی و مستحکم خود با اسلام آباد است.

وی ابراز داشت: ایران اهمیت ویژه ای برای روابط تجاری و اقتصادی خود با پاکستان قائل است و ظرفیت های گسترده ای برای توسعه بیش از پیش روابط و ارتقای سطح همکاری میان دو کشور وجود دارد.

ارسال نظر

 
1