خبر فوری

 
 
دعوت غیررسمی روسیه از مقامات طالبان و دولت افغانستان برای مذاکرات در مسکو
کد خبر :1951249956

18:13 1398/03/07


برچسب ها : افغانستان, روسیه, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

دولت روسیه به صورت غیررسمی از مقامات دولت افغانستان و طالبان برای شرکت در مذاکرات در مسکو دعوت به عمل آورده است.


 

مسکو: به گزارش راز نیوز دولت روسیه به صورت غیررسمی از مقامات دولت افغانستان و طالبان برای شرکت در مذاکرات در مسکو دعوت به عمل آورده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده مسکو به مناسبت یکصد سالگی روابط دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان مراسمی را امروز در مسکو تدارک دیده و از مقامات دولت افغانستان و طالبان خواستار شرکت در این مراسم به منظور ایجاد زمینه ای برای مذاکره میان دو طرف شده است.

سهیل شاهین سخنگوی گروه شبه نظامیان طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام نمود طالبان در حال آماده سازی هیئت نمایندگان این گروه جهت شرکت در مراسم یکصد سالگی روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان می باشد و از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص تعداد و اسامی شرکت کنندگان در این نشست امتناع ورزید.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی افغانستان نیز در این باره خبر داد کریم خلیلی دبیر این شورا و حامد کرزای رئیس جمهور سابق افغانستان در نشست امروز مسکو شرکت خواهند نمود.

یوسف سها اظهار داشت: هیئت های طالبان و دولت افغانستان تنها می توانند به صورت غیر رسمی به گفتگو با یکدیگر بپردازند، اما در حال حاضر هیچگونه قطعیتی درباره دیدار و گفتگوی غیررسمی دو طرف وجو ندارد.

لازم به ذکر است پیش از این در بهمن ماه سال گذشته مقامات طالبان افغانستان و رهبران حزب اپوزیسیون با یکدیگر در مسکو دیدار و مذاکره نمودند و هیچکدام از مقامات دولت اشرف غنی در این نشست حضور نداشتند.

ارسال نظر

 
1