خبر فوری

 
درخواست سناتور آمریکایی برای گفتگوی جو بایدن با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :783499575

16:33 1400/08/04


برچسب ها : آنتونی بلینکن, پاکستان و آمریکا, جو بایدن, رئیس جمهور آمریکا, رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا, روابط دوجانبه, روابط سیاسی, سناتور آمریکایی, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف, واشنگتن, وزیر امور خارجه آمریکا,

سناتور باب مندیز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طی مراسمی با اشاره به درخواست خود از آنتونی بلینکن اظهار داشت که من از او خواسته تا به رئیس جمهور برای گفتگو با عمران خان فشار آورد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| سناتور باب مندیز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طی گفتگو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که او بر جوزف بایدن رئیس جمهور ایالات متحده فشار آورد تا در راستای تلاش ها برای احیای مجدد روابط با پاکستان، با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفتگو کند.

براساس گزارش منتشر شده، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طی سخنرانی در مراسم جمع آوری کمک های مالی که در اقامتگاه دکتر طارق ابراهیم یکی از اعضای هیئت مدیره کمیته اقدام سیاسی پاکستان-آمریکا برگزار شد، اهمیت این موضوع را طی بیانات خود مطرح کرد.

این سناتور با اشاره به درخواست خود از وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: به نظر من چنین گفتگویی برای ما خوب خواهد بود و می دانید که وقتی چنین گفت و گویی می شود، همراه با صداقت است و این به معنای آن است که آنها شفاف هم هستند. در صورت توافق، رابطه برقرار می کنیم و در صورت اختلاف در مورد چگونگی حل این اختلاف صحبت خواهیم کرد. به نظر من این یک لحظه فوق العاده ای با رابطه ای است که می توان آن را بازسازی کرد. اگر ما مجددا این روابط را احیا کنیم، امیدوارم که می توانیم آن را توسعه بخشیم، نه تنها در زمینه نظامی و امنیتی، بلکه بسیار گسترده تر از آن (می شود روابط دوجانبه را توسعه بخشید)، صحبت از جمعیت جوان بزرگ است، این یک فرصت عالی برای ایجاد پویایی اقتصادی است که می توانیم ایجاد کنیم.

گفتنی است پس از روی کار آمدن جوزف بایدن رئیس جمهور آمریکا، انکار یا اجتناب وی برای گفتگو با عمران خان نخست وزیر پاکستان به عنوان یک توهین دیپلماتیک تلقی می شود، ظاهرا این امر به نقطه عطف تنش های دو کشور تبدیل شده است که قانونگذاران آمریکایی نیز آن را مورد انتقاد قرار داند.

دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی مصاحبه ای با "فنانشل تایمز" در ماه اوت، به صراحت گفته بود که اگر جو بایدن به نادیده گرفتن رهبری این کشور (پاکستان) ادامه دهد، پاکستان گزینه های دیگری نیز دارد. وی گفته بود که رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر کشوری به این مهمی صحبت نکرده است که خود آمریکا می گوید که در برخی مسائل افغانستان ایجاد کن و بشکن، ما سعی می کنیم سیگنال ها را بفهمیم، درسته؟

ارسال نظر

 
1