خبر فوری

 
 
خبرگزاری پاکستانی: ایران، تحت فشار سیل و تروریسم آمریکایی
کد خبر :1772568950

12:54 1398/01/28


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, تحریم, دونالد ترامپ, سیل ایران, عمران خان,

خبرنگار پایگاه خبری اردو پوینت با نام مستعار «صابر ابو مریم» با انتشار مقاله ای تحت عنوان «ایران، تحت فشار سیل و تروریسم آمریکایی» به بررسی وضعیت اخیر ایران در نتیجه سیل سهمگین و اقدامات مدعی بزرگ حقوق بشر یعنی آمریکا پرداخته است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، خبرنگار پایگاه خبری اردو پوینت با نام مستعار «صابر ابو مریم» با انتشار مقاله ای تحت عنوان «ایران، تحت فشار سیل و تروریسم آمریکایی» به بررسی وضعیت اخیر ایران در نتیجه سیل سهمگین و اقدامات مدعی بزرگ حقوق بشر یعنی آمریکا پرداخته است.

خبرگزاری راز نیوز این مقاله را  مطابق با قلم خبرنگار پایگاه اردو پوینت ارائه می دهد:

"کشور مسلمان و همسایه پاکستان یعنی ایران از تاریخ 19 مارس( 28 اسفند 98) بیش از نیمی از ایران به علت بارندگی های شدید تحت محاصره سیل قرار گرفت و  بر اساس جدیدترین اطلاعات دریافت شده، 50 درصد کشور ایران به زیر آب رفته است.

البته با توجه به هشدارهای پیشگیرانه در خصوص وقوع سیل، از میزان خسارات جانی تا حد قابل توجهی کاسته شد که این نکته خوشایندی است، اما از سوی دیگر بسیاری از نقاط ایران به علت شدت سیل، علاوه بر جان باختن بسیاری از مردم، میلیاردها دلار خسارت به اموال عمومی و زیرساخت های ایران وارد آمد.

خبرها حاکی از جان باختن چند صد نفر و زخمی شدن دهها تن دیگر در اثر سیل اخیر می باشد، در حالی که هزاران نفر از مردم نیز بی خانمان شده اند و با توجه به وضعیت اسفناک در مناطق سیل زده، امکان کمک رسانی وجود نداشت و یا عملیات امداد و نجات با کندی صورت گرفت زیرا راه های ارتباطی بسیاری از این مناطق مسدود شده بود و با توجه به عدم مجهز بودن نیروهای امدادی ایران به جدیدترین بالگردها و دیگر امکانات، عملیات امداد و نجات تحت تاثیر قرار گرفت.

ایران از یک سو با بلای طبیعی سیل دست و پنجه نرم میکند و از سوی دیگر اقدامات خصمانه شیطان بزرگ یعنی آمریکا برای منزوی نمودن ایران به اوج خود رسیده است، زیرا در همین ایام بود که فرزند نامشروع آمریکا یعنی اسرائیل سرگرم انتخابات بود و لابی های آمریکا به دنبال آن بودند که نتانیاهوی نژاد پرست مجددا به عنوان نخست وزیر اسرائیل، زمام دولت رژیم صهیونیستی را به دست گیرد.

با توجه به این موضوع آمریکا پیش از این نیز جهت جلب رضایت اسرائیل، تحریم های سنگینی را علیه ایران اعمال نموده است و اکنون نیز پس از مواجه شدن ایران با بلای طبیعی سیل، آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد.

با توجه به تحریم های آمریکا، ایران نتوانست وسایل امدادرسانی از جمله بالگرد و ... را تهیه نماید که این امر باعث بروز مشکلاتی در امر امداد رسانی در مناطق سیل زده شد.

از سوی دیگر ارتش ایران و دیگر نیروهای مسلح، همانند دیگر کشورها برای مقابله با وضعیت به وجود آمده در مناطق سیل زده دست به اقدامات مختلفی زدند، نیروهای مسلح ایران جهت کاهش فشار و حجم آب در نقاط مختلف به وسیله انفجار از ادامه مسیر آب به سمت شهرها و روستاها جلوگیری و مسیر آب را منحرف نمودند.

به هر حال ناگفته نماند که ملت ایران ملتی است که در گذشته با مقاومت توانست جنگ 8 ساله را پشت سر بگذارد، جنگی که مورد حمایت تمامی کشورهای غربی و پادشاهان عربی بود، اما نتوانستند ایران را به زانو درآورند، ملت ایران دیر یا زود از این وضعیت بحرانی بر اثر سیل نیز بیرون خواهند آمد.

سیاست جهانی به جای خود، اما حتی در جنگ ها نیز به نام حقوق بشر رعایت قوانین سازمان ها و نهادهای بین المللی از طرفین درخواست می گردد، اما آمریکا با وضع تحریم های جدید علیه ایران در وضعیت بحرانی و سیل زده این نکته را ثابت کرد که شعارهای آمریکا درباره حقوق بشر، بیش از یک ادعای پوچ نیست و شعارهای آمریکا مبنی بر اظهار همدردی با ملت ایران مطابق با واقعیت نیست.

آمریکا با توجه به سیاست های دوگانه، شیطانی و خصمانه خود در تمام دنیا به عنوان یک نظام تروریستی شناخته می شود و با اقدام خود در وضعیت سیل زده ایران نیز نمونه بارز تررویسم اقتصادی را نشان داد و ثابت نمود که آمریکا بزرگترین شیطان و تروریست دنیاست.

دومین نکته مهمی که در سیل اخیر ایران مشاهده گردید، سکوت کشورهای دنیا و کندی در امر امدادرسانی به مناطق سیل زده ایران است.

اگرچه دولت ایران به طور رسمی از کشورهای اسلامی و یا دیگر کشورها درخواست کمک نکرده بود، اما این وظیفه کشورهای مسلمان بود که همگی در این وضعیت دشوار در کنار ایران حضور یافته و در مقابل تحریم های نامشروع آمریکا، ایران را همراهی می نمودند، بالاخره تنها ایران است که علاوه بر ملت مظلوم فلسطین، از تمامی ملت ها و اقوام مظلوم دنیا حمایت نموده و به آنان کمک کرده است.

نکته قابل تاسف این است که پاکستان به عنوان کشور هم مرز با ایران سعی در فرار از کمک به ایران داشت و پس از شدت گرفتن انتقادات از دولت در رسانه های اجتماعی، نخست وزیر پاکستان به ناچار با سیل زدگان ایرانی اظهار همدردی نمود.

در اینجا به این دلیل نام دولت پاکستان ذکر گردیده است زیرا در گذشته زمانی که پاکستان با سیل سهمگینی مواجه شده بود، به غیر از ایران در خطبه های عید فطر هیچ کشوری به سیل پاکستان و کمک به سیل زدگان پاکستانی اشاره نشده بود.

حتی رهبر ایران آیت الله خامنه ای نیز در خطبه عید فطر از مردم ایران خواسته بود هرچقدر در توانشان هست برای کمک به سیل زدگان پاکستانی جمع آوری نمایند تا در این وضعیت بحرانی، برادران مسلمان خود را کمک نماییم، مردم ایران نیز در پاسخ به این درخواست رهبر ایران به عنوان یک فریضه دینی به کمک مردم پاکستان شتافتند.

مختصرا اینکه ملت ایران خود به کمک مردم در مناطق سیل زده مشغول شده اند، به علت تررویست گری اقتصادی آمریکا علیه شرکت ها، ایران در خرید وسایل امدادرسانی با مشکل مواجه شده است، کشورهای عرب نیز به سکوت نشسته اند.

بر اساس اطلاعات دریافت شده تا تاریخ 13 آوریل(24 فروردین) از میان کشورهای مسلمان، محموله های امدادی از کشورهای ترکیه، کویت، عمان، آذربایجان، پاکستان و از میان دیگر کشورها نیز محموله کشورهای فرانسه، آلمان، روس، سوییس و ژاپن تحویل هلال احمر ایران داده شده اند.

اما با این وجود سازمان های امداد و نجات ایران نیاز به حجم بسیار بیشتری از کمک ها دارند که با توجه به اقدامات خصمانه مقامات آمریکا، تحریم های آمریکا مانع اصلی در فعالیت های امداد رسانی به مناطق سیل زده شده است.

بلایای طبیعی بخشی از زندگی روزمره است اما آنچه که پس از این بلایا به ذهن می ماند و زندگی ملت ها را تحت تاثیر قرار می دهد واکنش دیگر دولت ها نسبت به این بلایایی طبیعی و ملت های مواجه شده با بلایای مشابه است."

ارسال نظر

 
1