خبر فوری

 
 
حمایت ایران از پروژه مشترک پاکستان و چین در ساخت کریدور اقتصادی سی پیک
کد خبر :893563471

16:02 1399/04/26


برچسب ها : CPEC, پاکستان و ایران, سفیر ایران, سی پیک, سید محمد علی حسینی,

سفیر ایران در اسلام آباد طی یادداشتی در خصوص پروژه یک کمربند یک راه(BRI) و کریدور اقتصادی پاکستان-چین حمایت خود را از این پروژه ابراز داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر ایران در اسلام آباد طی یادداشتی در خصوص پروژه یک کمربند یک راه(BRI) و کریدور اقتصادی پاکستان-چین حمایت خود را از این پروژه ابراز داشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان اظهار داشت: پروژه های "یک کمربند یک راه" و "سی پیک" به توسعه و آبادانی منطقه به ویژه چین، ایران و پاکستان کمک خواهند کرد.

وی افزود: یقینا برخی دولت های خارجی که در روابط و مناسبات خود با ایران دچار تردید بوده و تحت فرمان دیگر قدرت ها قرار دارند نمی توانند برنامه جامعی برای همکاری و اجرای توافقنامه های بلند مدت داشته باشند.

وی تصریح کرد: به طور قطع پروژه های "یک کمربند یک راه" و کریدور اقتصادی پاکستان و چین بستر خوبی برای ارتقاء همکاری های منطقه ای به ویژه میان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری خلق چین است، سفیر ایران گفت: این نه تنها الگوی توسعه برای کشورهای ایران، پاکستان و چین بلکه برای تمامی کشورهای منطقه است.

وی در ادامه با رد ادعای رسانه های هندی مبنی بر خارج نمودن هند از پروژه بزرگ ریلی در چابهار و امضای توافقنامه همکاری راهبری 25 ساله به ارزش 400 میلیارد دلار با چین گفت: این توافقنامه 25 ساله یک سند عمومی بود که به گزارشات رسانه ها مغایرت قابل توجهی داشت.

وی گفت: این همکاری یک موضوع بسیار عمومی است و حتی در بند ششم بیانیه مشترک صادر شده در جریان سفیر رئیس جمهور چین به ایران در سال 2016 میلادی طرفین به طور صریح تمایل خود را به امضای توافقنامه جامع همکاری های 25 ساله ابراز داشتند.

وی خاطرنشان کرد: همچون پروژه سی پیک، شایعات متعددی در خصوص همکاری های بلندمدت ایران و چین در حال گسترش است ، به طوری که برخی از مقامات و رسانه های غربی عمدا بر ابعاد محرمانه این همکاری متمرکز شده اند.

سید محمد علی حسینی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچگونه مانع یا موانع قانونی مبنی بر انعقاد قراردادهای جامع و بلند مدت با کشورهای غربی و یا شرقی نه وجود داشت و نه وجود دارد، بدون شک پروژه کریدور اقتصادی پاکستان-چین به ارتقاء سطح همکاری ها در منطقه کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1