خبر فوری

 
 
جنجال حضور 10 ساعته هواپیمای خصوصی اسرائیلی در فرودگاه اسلام آباد
کد خبر :1034833355

13:43 1397/08/05


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان, رژیم صهیونیستی, عمان, مسقط,

آوی شارف سر دبیر خبرگزاری اسرائیلی هاآرتص در صفحه توییتری خود مدعی شده است یک هواپیمای خصوصی متعلق به نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از سفر به مقسط به سمت اسلام آباد پرواز نموده است.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز،آوی شارف سر دبیر خبرگزاری اسرائیلی هاآرتص در صفحه توییتری خود مدعی شده است یک هواپیمای خصوصی متعلق به نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از سفر به مقسط به سمت اسلام آباد پرواز نموده است.

وی با انتشار تصاویری از وبسایت فلایت رادار 24 که پروازهای آنلاین در سطح دنیا را مورد پوشش قرار میدهد مدعی شده است،یک هواپیمای خصوصی بنیامین نتانیاهو از تل آویو به مقصد مسقط پایتخت عمان پرواز نموده است و در آنجا پس از دیدارهای بنیامین نتانیاهو با مقامات بلندپایه عمان،در هنگام بازگشت،این هواپیما تنها 5 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه مسقط،مسیر خود را به سمت اسلام آباد تغییر داده است و بر اساس شواهد موجود،این هواپیمای خصوصی اسرائیلی،به مدت 10 ساعت در فرودگاه توقف داشته است.

انتشار این خبر توسط آوی شارف و به دنبال آن انعکاس این خبر در رسانه های پاکستان،جنجال آفرین شده است.

احزاب مخالف حزب حاکم با واکنش به انتشار این خبر از مقامات دولتی خواستار شفاف سازی در خصوص حضور هواپیمای خصوصی نتانیاهو شده اند در حالی که هیچ کدام از اعضای کابینه دولت از این سفر چند ساعته نخست وزیر رژیم صهیونیستی اطلاع نداشته اند.

خبرگزای هاآرتص،دومین خبرگزاری بزرگ رژیم صهیونسیتی است و آوی شارف سردبیر کل بخش زبان انگلیسی این خبرگزاری را بر عهده دارد.وی با وجود آنکه در یک خبرگزاری اسرائیلی مشغول به فعالیت است، تحت نفوذ سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا(MI6) قرار دارد و به نظر میرسد این افشاگری اخیر وی بنابر دستورات سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا صورت گرفته است.

یک خبرگزاری خارجی نیز پس از انتشار این خبر،در صفحه توییتری خود نوشته است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک سفر مخفیانه به کشوری را داشته که هیچ روابط دیپلماتیک و رسمی را با آن ندارد.

فعالان اجتماعی و خبرنگاران و روزنامه نگاران متعددی در پیام های خود با انتقاد شدید از این اقدام صورت گرفته،خواستار توضیحات دولت در این زمینه و افشای پشت پرده پرواز هواپیمای خصوصی نخست وزیر اسرائیل به اسلام آباد شده اند.

دولت پاکستان تاکنون هیچ واکنشی به این خبر جنجالی نشان نداده است و از سوی دولت، این خبر نه تایید شده است و نه تکذیب.

طلعت حسین روزنامه نگار معروف پاکستانی طی پیامی در صفحه توییتری خود گفت:پرواز هواپیمای خصوصی اسرائیلی به اسلام آباد و توقف 10 ساعته وی در فرودگاه اسلام آباد یک موضوع بسیار مهم و قابل تامل است،دولت در این خصوص توضیح دهد،تکذیب یا تایید.ایران و دیگر کشورها با دقت در حال رصد نمودن اخبار مربوط به این موضوع هستند.

پس از انتشار این اخبار، «احسن اقبال» وزیر پیشین امور داخلی پاکستان (وزیر کشور) و عضو ارشد حزب مسلم لیگ - شاخه نواز با انتشار پیامی در توییتر، از دولت این کشور خواست که در این خصوص توضیح دهد.

فواد چودری وزیر رسانه و اطلاع رسانی پاکستان در پاسخ به این پیام احسن اقبال نوشت:عمران خان و دولت وی،همانند دولت های قبل به دیدارهای مخفیانه نمی پردازد،ما نه با دولت هند به صورت مخفیانه دیدار و مذاکره میکنیم و نه با اسرائیل.

وی در ادامه اظهار داشت:اگر شما به فکر پاکستان بودید،وضعیت فعلی پاکستان این چنین نبود،تکفرات بیهوده نکنید،پاکستان در امنیت به سر میبرد.

احسن اقبال نیز در ادامه این کشمکش ها گفت:این واکنش تند و شدید فواد حسین نشان دهنده آن است که کاسه ای زیر نیم کاسه است.

ارسال نظر

 
1