خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری های اردو زبان در گزارشی از تصمیم مهم مقامات پاکستان خبر داده و نوشتند: مقامات پاکستان روز شنبه 15 بهمن اظهار داشتند که پاکستان به منظور مقابله با خطر سازمان تروریستی تحریک طالبان پاکستان TTP قصد دارد از ایران و افغانستان کمک بخواهد.

به گفته مقامات ذکر شده در این گزارش، پاکستان پس از افزایش حملات تروریستی و حمله اخیر در یکی از مساجد شهرستان پیشاور، از رهبر طالبان افغانستان درخواست کنترل شبه نظامیان در پاکستان را خواهد کرد.

طبق گزارش، تحریک طالبان پاکستان از لحاظ ایدئولوژی اشتراکات زیادی با طالبان افغانستانی دارد که رهبر آن به نام هیبت الله آخوندزاده از مکانی در جنوب قندهار آن را مدیریت و دستورات خود را صادر می کند.

فیصل کریم کندی دستیار ویژه شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این رابطه اظهار داشت که هیئت هایی از پاکستان به ایران و افغانستان اعزام خواهند شد، به این کشورها گفته می شود تا تضمین دهند که عناصر تروریستی سرزمین های آنها را علیه خاک پاکستان استفاده نکنند.

از طرفی یکی از مقامات ارشد نیروی پلیس خیبر پختون خوا در این رابطه اظهار داشت که هیئت اعزامی به افغانستان با هیبت الله آخوندزاده به طور مستقیم در این خصوص صحبت خواهد کرد.

امیر خان متقی وزیر امور خارجه افغانستان روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی در واکنش به اظهارات پاکستان که این حملات تروریستی از خاک افغانستان انجام می پذیرد و تروریست ها نیز از خاک این کشور به پاکستان حمله می کنند، گفته بود: "پاکستان نباید دیگران را متهم کند، باید خودش مسائل و مشکلات داخلی را پیدا کند و نباید افغانستان را متهم کند."

در ادامه این گزارش بیان شد: نکته قابل توجه این است که پاکستان در طول مداخله نظامی 20 ساله در افغانستان پس از 11 سپتامبر، همواره به حمایت و کمک های مخفیانه به طالبان افغانستان متهم شده است. اما پس از روی کار آمدن طالبان افغانستان از سال 2021 میلادی، روابط میان دو کشور با تنش روبرو هستند.

ارسال نظر

 
1