خبر فوری

 
 
بازداشت یک کارمند آتش نشانی به همراه دو تن از همدستانش به اتهام ارتباط با سرویس اطلاعاتی هند
کد خبر :1681961323

14:44 1399/04/25


برچسب ها : آتش نشانی, پاکستان و هند, جاسوس هندی, سازمان اطلاعات هند, کراچی,

آژانس تحقیقات فدرال(FIA) پاکستان در عملیاتی در شهر کراچی مرکز ایالت سند یک نیروی آتش نشانی به همراه دو تن از همدستانش را به اتهام ارتباط با سرویس اطلاعاتی هند(RAW) بازداشت نمود.


کراچی: به گزارش راز نیوز| آژانس تحقیقات فدرال(FIA) پاکستان در عملیاتی در شهر کراچی مرکز ایالت سند یک نیروی آتش نشانی به همراه دو تن از همدستانش را به اتهام ارتباط با سرویس اطلاعاتی هند(RAW) بازداشت نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ماموران بخش مبارزه با تروریسم آژانس تحقیقات فدرال در عملیاتی در مناطق لیاقت آباد، خیابان خالد بن ولید و سوک سنتر یک کارمند عضو سازمان آتش نشانی به همراه دو تن از همدستانش  به نام های ظفر خان، سفیان و جاوید میمن را بازداشت نمودند.

از این متهمان یک قبضه سلاح، یک عدد لپ تاپ و چندین دستگاه تلفن همراه کشف و ضبط گردید.

طبق گفته یک مقام آژانس تحقیقات فدرال، متهم ظفر خان با دستور مستقیم سرویس اطلاعاتی هند در چندین فقره انفجار بمب و ترور شخصیت ها نقش داشته است، وی به مدت 14 ماه در داخل هند تحت سرپرستی گروه محمود صدیقی مورد آموزش نظامی قرار گرفته است و اسناد مربوط به عملیات های وی نیز دریافت شده است.

این مقام آگاه ادامه داد: متهم ظفر خان از کارمندان سازمان آتش نشانی دولتی در شهر کراچی و از عناصر وابسته به جنبش ملی متحد(MQM) است، وی دارای مهارت زبده در ساخت بمب و استفاده از جدیدترین سلاح های نظامی است.

وی افزود: علاوه بر آن دو متهم دیگر به نام های سفیان و جاوید میمن از مدیران شرکت خدمات ارزی و صرافی نیز به اتهام ارتباط با بخش مخفی سازمان اطلاعات هند بازداشت شدند، این متهمان از طریق حواله هوندی به تامین مالی عناصر وابسته به دشمن می پرداختند.

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان با تشکیل پرونده برای این متهمان روند بازجویی از این افراد جهت تکمیل تحقیقات را آغاز کرده است.

ارسال نظر

 
1