خبر فوری

 
 
اهداف پشت پرده سفر نتنیاهو به پاکستان
کد خبر :1016416944

21:46 1397/08/05


برچسب ها : اطلاعات, پاکستان, روابط, سفر, عمران خان, مشرف, نتنیاھو,

چرا نخست وزیررژیم صهیونستی به پاکستان مخفیانه سفر کرد؟


 

             اهداف پشت پرده سفر نتنیاهو به پاکستان

 

 

 

 

 

چرا نخست وزیررژیم صهیونستی به  پاکستان مخفیانه سفر کرد؟

 

در حال حاضر مقامات پاکستانی و سازمان های پاکستانی مستقیما نمیتوانند با اسرئیل روابط دوستانه  داشته باشند چون در قانون پاکستان باصراحت آمده است که که اسرائیل دشمن سرسخت اسلام است و چون پاکستان یک کشور اسلامی است نمیتواند با اسرائیل روابط دوستانه داشته باشد به همین دلیل در گذرنامه های پاکستان در هر صفحه  مکتوب است که با این گذرنامه غیر از اسرائیل به تمامی کشور های دنیا میتوان سفر کرد به همین دلیل نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخفیانه به پاکستان سفر کرد و در این سفر با مقامات ارشد پاکستان خصوصا نخست وزیر پاکستان و رئیس سازمان اطلاعاتی پاکستان ملاقات کرد۔

 

 دلیل دیگر سفر مخفیانه نتنیاهو به پاکستان اعتراض گسترده مردم مسلمان پاکستان است مردم پاکستان اسرائیل را دشمن سر سخت خود می دانند و اگر بدانند که دولت پاکستان با اسرائیل روابطی برگزار کرده مردم در این مورد سکوت نخواهند کرد و دولت موج اعتراض مردمی را نمیتوند مهار کند و در نتیجه دولت پاکستان نمیتواند علنا با رژیم صهیونیستی روابط داشته باشد

 

 

          مهم ترین اهداف سفر نتنیاهو به پاکستان

 

مهم ترین اهداف سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به پاکستان را می تون گفت که

 

 

 

 

۱۔ پاکستان همسایه ایران است و دارای ارتش قوی نظامی میباشد:

 

یکی از اهداف این سفر فراهم کردن راهای نفوذ  و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران از طریق پاکستان می باشد چون پاکستان یکی از نزدیک ترین همسایه های ایران می باشد  و روابط خیلی خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد  و رژیم صهیونستی سعی دارد از این طریق به جمهوری اسلامی ضربه ها ممکن را بزند ربودن مرزبانان ایرانی و ترور شخصیات ایرانی در پاکستان از همین برنامه های شوم رژیم صهیونستی است که رژیم صهیونستی از طریق پاکستان این ضربه ها را به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است۔

همچنین یکی از اهداف بزرگ رژیم صهیونستی به کار گیری ارتش پاکستان برای اهداف شوم خود می باشد چون پاکستان  دارای یک ارتش قوی در جهان است و رژیم صهیونیستی با نفوذ در ارتش پاکستان میتواند نفوذ خود را در کشورهای مختلف جهان بیشتر کند و از این طریق به اهداف خود برسد۔ دیدار های مخفیانه و روبط گرم ژنرال پرویز مشرف با رژیم صهیونستی دلیل نفوذ رژیم صهیونستی در ارتش پاکستان می باشد۔

 

 

 

 

گسترش نفوذ در ایران از طریق پاکستان :

 

پاکستان در موقعیتی قرار گرفته است که بهترین گزینه برای نفوذ رژیم صهیونستی در جمهوری اسلامی ایران میتواند باشد۔و طبق اطلاعات گفته میشود که افتتاح دفتر (ایف آئی اے) سازمان تحقیاتی فیدرال پاکستان یکی از برنامه های نفوذ غیر مستقیم رژیم صهیونستی در ایران از طریق پاکستان می باشد۔

 

 

تقویت گروهای تکفیری در پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران و نفوذ در کشورها:  

یکی دیگر از اهداف شوم رژیم صهیونستی تقویت گروهای تکفیری در منطقه می باشد وهدف  استفاده از این گروها برای اجرای برنامه های رژیم صهیونستی است۔ خصوصا  تقویت این گروها علیه جمهوری اسلامی ایران ۔در حال حاضر گروهای تکفیری  جمهوری اسلامی ایران را  بزرگ ترین دشمن خود معرفی میکنند و برای وارد کردن ضربه به این کشور تمام سعی خود را میکنند حملات تروریستی اهواز و جیش العدل و لشکر جهنگوی قبیل همین گروهای تکفیری اند که رژیم صهیونستی از این گروها غیر مسقیم حمایت های  کامل خود را نشان داده است۔

همچنین ایجاد داعش در منطقه و اعزام گروهای وهابی و تکفیری از پاکستان به سوریه و عراق بزرگترین برنامه رژیم صهیونستی در پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران می باشد۔

 

 

 

۳۔ کنترل یک کشور اتومی رد تهدیدات علیه خود :

 

یکی دیگر از مهم ترین اهداف رژیم صهیونستی مهار کردن و کنترل کردن یک کشوراتمی است۔ پاکستان چون یک کشوری است که دارای صلاح هسته ای می باشد لذا  کنترل آن یکی از مهم ترین برنامه های رژیم صهیونستی است چون از این طریق رژیم صهیونستی از تهدیدات کشور پاکستان علیه خود در امان است

 

 

عمران خان بهترین گزینه برای اجرا برنامه اسرائیل در منطقه

عمران خان یکی از افرادی است که رژیم صهیونستی او را وفا دار نسبت به برنامه های خود می داند وی کسی است  که برنامه های اسرائیل را به بهترین شکل میتواند عملیاتی کند و روابط مخفیانه او با سران یهودی دلیل واضحی بر این امر می باشد۔

حمایت بی بدیل و دوستی عمران خان با زیک گولد اسمته برادر زن برتانیایی عمران خان دلیل بر این است که او بهترین مهره برای عملیاتی کردن پروژه رژیم صهیونستی در منطقه می باشد۔

زیک گولد اسمته یکی از اعضای گروهای صهیونستی می باشد که در پی عملیاتی کردن سیاست های رژیم صهیونستی در جهان می کوشد حتی وی در یک بیانیه اشاره داشت که کشتن مردم فلسظین حق اسرائیلیها است۔ همچین او فرزند یکی از تاجران بزرگ برتانیا که تاریخچه یهودی دارد می باشد۔

و دوستی او با عمران خان از کسی پوشیده نمیباشد حتی عمران خان در یک انتخاباتی در مقابل کاندید پاکستانی و مسلمان از زیک اسمته حمایت کامل را انجام داده است۔

علاوه بر این

 

 

 

 

 

 

6. کنترل و مهار کردن دولت عمران خان ازابتدای کار

طبق بعضی از اطلاعات و شواهد متقن در پیروزی عمران خان رژیم صهیونستی مهم ترین نقش را داشته است  حتی به گفته بعضی از تحلیل گران انتخابات فعلی پاکستان کاملا تحت نظر اسرائیل بوده است لذا با در نظر گرفتن شرائط فعلی بعید نیست که مقامات اسرائیل به پاکستان سفر کنند چون عمران خان یکی از افراد مهمی است که گرایش زیادی به اسرائیل دارد و بهترین شخصی است که میتواند برنامه های اسرائیل را عملی کند

 

7۔ افزایش روابط سازمان اطلاعاتی موساد و پاکستان

به ادعای روزنامه اسرائیلی، پاکستان و رژیم صهیونیستی در گذشته در برخی موارد از سفارت‌خانه‌های خود در استانبول برای ارتباط و مبادله اطلاعات با یکدیگر استفاده می‌کردند. اما با پیوستن سازمان‌های جاسوسی پاکستان و اسرائیل در سال 1980 میلادی به «عملیات طوفان» علیه اتحاد شوروی سابق پس از اشغال افغانستان، می‌توان گفت اوج همکاری‌های آنها محسوب می‌شده است.

رژیم صهیونیستی بعد از برقراری روابط دیپلماتیک با چین و عادی­‌سازی روابطش با هند در سال 1992، اقدام به پیگیری جدی­‌تر روابط نزدیک با کشورهای اسلامی در آسیا از جمله پاکستان نمود. این اقدام تل‌آویو بی­‌تأثیر از مصاحبه سیده عابده حسین، سفیر وقت پاکستان در امریکا چند روز بعد از عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و هند نبود. عابده حسین اعلام کرد: «چرا زمانی که هند، با رژیم صهیونیستی رابطه دارد، پاکستان نباید چنین روابطی با تل­‌آویو داشته باشد؟» (Yegar, 2007) تغییر گفتمان مقامات پاکستانی در قبال رژیم صهیونیستی با دیدار برخی از مقامات دو طرف همراه گردید. از جمله جمشی مرکر، سفیر پاکستان در سازمان­ ملل با اسحاق رابین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سال 1993 جلسه داشت. روزنامه­‌های پاکستانی از این اقدام مکرر انتقاد کرده و گفتند هر مسلمان و هر پاکستانی وطن­‌پرست بایستی تا زمان تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی بیت­‌المقدس، مراقب رابطه خود با رژیم صهیونیستی باشد، چراکه هرگونه ارتباط دیپلماتیک با تل­‌آویو، به‌مثابه توطئه علیه پاکستان و همه مسلمانان است.

 

با روی کار آمدن پرویز مشرف در سال 1999، احتمال همکاری دیپلماتیک پاکستان با رژیم صهیونیستی افزایش یافت. بر همین اساس و برای نخستین­بار در تاریخ روابط طرفین، اولین گفتگوی عمومی میان سیلوان شالوم، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی و خورشید محمود قصوری، وزیر خارجه پاکستان در سپتامبر 2005 در استانبول برگزار شد. شالوم اظهار داشت این دیدار تاریخی، به‌مثابه امیدی برای مردم رژیم صهیونیستی است و هم­چنین به تقویت میانه­‌روی در طرف پاکستانی نیز کمک خواهد کرد. حزب مسلم لیگ شاخه نواز و حزب مردم پاکستان ضمن اعلام مخالفت با این دیدار، اظهار داشتند که تصمیم برای این ملاقات، صرفاً توسط مشرف و بدون مشورت با پارلمان اخذ شده است. مشرف در واکنش به این نظرات تأکید کرد: «احساس می­کنیم از طریق تماس با تل­‌آویو می­‌توانیم نقشی در حل مشکل فلسطین و اسرائیل بازی کنیم. ما هنوز معتقد به تأسیس دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت­‌المقدس هستیم.» (Dawn,2005)

 

مشرف در ادامه اقداماتش جهت بهبود روابط با رژیم صهیونیستی، در 17 سپتامبر 2005 در کنگره یهودیان امریکا به‌عنوان مهمان افتخاری شرکت کرد و اظهار داشت: «ما مشکلی با رژیم صهیونیستی نداریم. پاکستان تهدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی نیست و تل­‌آویو هم قول داده است تهدیدی برای امنیت ملی اسلام­‌آباد نباشد.» (Javaid and Ahmad Khan, 2014:68) تعمیق روابط امنیتی طرفین تا جایی پیش رفت که برخی منابع اظهار کردند سرویس اطلاعات پاکستان پیش از حمله منتسب به گروه لشکر طیبه (گروه تروریست پاکستانی که عمدتاً علیه هند عملیات می­کند) به بمبئی هند در نوامبر 2008، طی تماس مستقیم با موساد و آگاه ساختن آن­ها از این حمله، درصدد تقلیل احتمال آسیب دیدن یهودیان حاضر در هند برآمد. (tribune.com.pk,2012) هم­چنین بر طبق اطلاعات ویکی­لیکس، سفارت پاکستان در استانبول اقدام به انتقال اطلاعات در خصوص یک گروه تروریستی به رژیم صهیونیستی در سال 2010 نمود. هم‌چنین بر اساس اطلاعات برخی منابع، رژیم صهیونیستی در سال 2011 اقدام به ارسال تجهیزات خریداری شده از انگلیس (شامل سیستم­‌های الکترونیکی جنگی و تجهیزات هواپیما) به پاکستان نمود.

 

 

۸۔ پذیرش رژیم اشغالگر بعنوان یک کشور

 

یکی از اهداف دیگر افزایش روابط اسرائیل با پاکستان این است که اسرائیل در صدد این است که پاکستان اسرائیل را بعنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد لذا فعالیت های اسرائیل در این زمینه در کشورهای عربی و پاکستان از کسی مخفی نمانده است بعضی از تحلیل گران در پاکستان بارها و بارها این اظهارات را کرده اند که بعضی از سیاست مداران روسای ارتش همچون ژنرال مشرف در صدد به رسمیت شناخته شدن اسرائیل بوده اند ولی تا به حال این برنامه را بعلت اختلاف شدید جامعه پاکستانی نتوانسته اند عملیه کنند

 

 

ارسال نظر

 
1