خبر فوری

 
امضا توافقنامه مرزی بین ایران و پاکستان در اجلاس کمیسیون مشترک مرزی
کد خبر :1975404491

18:01 1398/10/13


برچسب ها : ایران, پاکستان, پاکستان و ایران, مرز ایران و پاکستان, کمیسیون عالی مرزی ایران و پاکستان,

همزمان با پایان اجلاس سه روزه بیست و سومین کمیسیون مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، روسای هیات های دو کشور امروز (جمعه) در شهر کویته توافقنامه تقویت همکاری های مرزی و امنیتی را امضا کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، همزمان با پایان اجلاس سه روزه بیست و سومین کمیسیون مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، روسای هیات های دو کشور امروز (جمعه) در شهر کویته توافقنامه تقویت همکاری های مرزی و امنیتی را امضا کردند.

مراسم امضای توافقنامه مرزی با حضور اعضای هیات های دو کشور از جمله محمد رفیعی سرکنسول ایران در کویته برگزار شد.

محمد هادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان و فضیل اصغر دبیر کل ایالت بلوچستان پاکستان به عنوان روسای هیات های دو کشور توافقنامه مرزی را امضا کردند.

در جریان مذاکرات مربوط به بیست و سومین اجلاس کمیسیون مرزی ایران و پاکستان، نمایندگان دو کشور در خصوص وضعیت مرزی، مسائل امنیتی، مبارزه با اشرار و تروریست ها، جلوگیری از تردد غیرمجاز، توسعه تجارت قانونی در مرزها و مقابله با پدیده قاچاق، بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین بر عزم مشترک جهت مقابله با چالش های مشترک در مرزها به ویژه جلوگیری از تحرکات اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، همکاری دوجانبه در خصوص مهاجران غیر قانونی و استفاده از توانمندی دو کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

موضوعات امنیتی، اقتصادی، تشریح طرح احداث بازارچه های مرزی مشترک و گذرگاههای مرزی از جمله موضوعات مورد تفاهم دو کشور در نشست بیست و سوم عنوان شده است.

اجلاس بیست و سومین کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان، صبح چهارشنبه به میزبانی شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان گشایش یافت.

این نشست با حضور ۵۰ نفر از مسئولان ایران و پاکستان از جمله مسئولان استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان به عنوان دو استان همجوار برگزار شد.

ارسال نظر

 
1