خبر فوری

 
 
افزایش حجم تجارت پاکستان_ایران
کد خبر :764430544

18:10 1398/01/05


برچسب ها : ایران, پاکستان, تجارت, روابط, سفیر, عربستان سعودی,

سفیر ایران در پاکستان آقای مهدی هنر دوست طی مصاحبه با یکی از مجله ها، از افزایش حجم تجارت پاکستان و ایران به ارزش 1.5 میلیارد دلار خبر داد .


 

به گزارش راز نیوز، سفیر ایران در پاکستان آقای مهدی هنر دوست طی مصاحبه با یکی از مجله ها، از افزایش حجم تجارت پاکستان و ایران به ارزش 1.5 میلیارد دلار خبر داد و گفت : در حال انجام اقداماتی برای افزایش و گسترش روابط تجاری هستیم. دو کشور با همکاری مشترک در صدد مبارزه با قاچاق هستند، این امر بسیار تاسف برانگیزی است که باوجود پیشنهاد پاکستان برای میانجیگری میان کشورهای ایران و عربستان سعودی، این امر محقق نشد.
کشور ایران تا مرزهای مشترک برای رساندن گاز به پاکستان مبلغی بالغ بر 2 میلیارد دلار هزینه کرده است، این درحالی است که کشور ایران برای صادرات گاز با هیچ گونه تحریمی مواجه نیست. درحالی که ایران خواستار گسترش روابط توریستی است، اقدامات لازمه را نیز انجام داده است. وی روابط دو کشور پاکستان و ایران را روابطی بر پایه منافع مشترک و غیر قابل افول خواند و خاطر نشان کرد : برای ارتقاء دوستی با کشور همسایه در تلاش برای گسترش روابط تجاری هستیم. حجم تجارتی مشترک نسبت به گذشته از 500 میلیون به 1.5 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

ارسال نظر

 
1