خبر فوری

 
 
افزایش آمار ترور نیروهای امنیتی در ایالت خیبر باوجود ادامه مذاکرات میان هیئت حاکمه نظامی و تی تی پی
کد خبر :1667480427

17:29 1401/03/01


برچسب ها : TTP, پشاور, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های داعش, تروریسم, تیراندازی, حملات تروریستی, حمله, حمله تروریستی, خیبر پختون خوا, داعش, عملیات های تروریستی,

باوجود ادامه داشتن مذاکرات میان هیئت حاکمه نظامی پاکستان به همراه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با میانجیگری گروه حقانی طالبان افغانستان، شاهد افزایش آمار حملات تروریستی و ترور نیروهای امنیتی هستیم...


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| باوجود ادامه داشتن مذاکرات میان هیئت حاکمه نظامی پاکستان به همراه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با میانجیگری گروه حقانی طالبان افغانستان، شاهد افزایش آمار حملات تروریستی و ترور نیروهای امنیتی هستیم.

درپی حمله دومی که در یک هفته اخیر علیه نیروهای امنیتی در ایالت خیبر پختون خوا صورت گرفته است، یک افسر سازمان اطلاعات IB و یک نیروی پلیس طی عملیات ترور، هدف قرار گرفته و کشته شدند. درحالیکه جدای از این عملیات، به طور مداوم نیروهای امنیتی در دیگر نقاط نیز هدف ترور قرار می گیرند.

براساس اعداد و آمار منتشر شده توسط دایره مبارزه با تروریسم خیبر پختون خوا، در 5 ماه گذشته از دسامبر 2021 تا مه 2022، 177 عملیات تروریستی گزارش شده اند که شامل انتحاری، انفجار بمب کنترل از راه دور، حملات علیه ایست بازرسی و پاسگاه ها، شلیک راکت و ترور می باشد.

طی 35 حمله ترور، دست کم 51 نیروی امنیتی کشته شده اند.

طارق وحید روزنامه نگار ارشد طی تحلیلی افزایش حملات علیه نیروی پلیس را به دلیل آغاز کارزاری جدید عنوان کرد و افزود: افزایش این حملات به منظور القاء حس ناامنی در مردم است که نیروی پلیسی که باید از مردم محافظت کند، نمی تواند با تروریست ها مقابله و حملات تروریستی را خنثی کند و در نتیجه ضعیف است. درحالیکه نیروی پلیس نیز با افزایش عملیات ها علیه نیروهای تروریستی، پاسخ های کوبنده ای به آنها می دهد.

گفتنی است کارشناسان حملات علیه جوامع شیعه و سینگ در پشاور را بخشی از عملیات های تروریستی در سراسر جهان عنوان کرده اند. افتخار فردوس تحلیل گر و روزنامه نگار ارشد گفت: در دوطرف مرزها (پاکستان و افغانستان) حملات علیه شیعیان و جامعه سینگ انجام شده و همچنین احزاب سیاسی از جمله جمعیت علمای اسلام نیز از این حملات تروریستی مصون نبوده اند که این بسیار نگران کننده است.

ناگفته نماند هفته قبل درپی عملیات تیراندازی از سوی عناصر مسلح ناشناس، دو تاجر سینگ هدف قرار گرفته و کشته شدند.

در این میان این سوال مطرح می شود که درصورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات پاکستان با تحریک طالبان، آیا سازمان مسلح ثالثی چون داعش می تواند از آن سوء استفاده کند؟

افتخار فردوس اظهار داشت که مهاجمان به هلاکت رسیده در پشاور، تصمیم داشتند کلیسا را هدف قرار دهند و این نشان می دهد که هدف داعش، تفرقه و نفرت دینی می باشد.

 

مسئول عملیات های تروریستی اخیر، تحریک طالبان یا داعش

اعجاز خان افسر پلیس پشاور در پاسخ به این سوال گفت که پشاور همواره در فهرست اهداف تروریستی بوده و مسئولیت عملیات ها را نیز گروه های ممنوعه (تروریستی) قبول می کرده اند. اما مسئولیت بیشتر عملیات ها طی روزهای اخیر را داعش قبول کرده است.

وی اظهار داشت که مسئولیت ترور یک فرد سینگ و یک کشیش مسیحی را داعش قبول کرده بود. همچنین مسئولیت ترور یک افسر سازمان اطلاعاتی IB، یک نیروی پلیس و دو تاجر سینگ را داعش قبول کرده است.  

 

ارسال نظر

 
1